lördag 2 december 2023

 Advent står för dörren

Jag behövde byta ut enriset i några av mina krukor hemma i huset inför advent då det hade torkat och då fick det bli att klippa ur den här granen som står vid vägen vid vårt sommarhus i stället.Det känns lyxigt att bara klippa ur träd eller buskar vart man vill.

Det här riset blev nog så fint som enris faktiskt nu kommer det att få vara i krukan under hela julen man behöver bara vattna och se till det.

Hit har vi även köpt en matstation för våra fåglar här vid sommarhuset för här är det olika fåglar som flyger omkring nu ser vi dem även från vår altan då vi i mars ska börja sitta här  när vårsolen kommer.

Jag har både egengjord mat och en del köpta nötter och feta fågelkorvar med gott innehåll för bevingade vänner.

Det var så vackert ute i går när vi var hit då himlen hade så vackra färger och det låg fullt med snö i alla träd.Vi har ju fått rejält med snö den senaste veckan en riktig snökanon har dragit förbi och i Skellefteå var det så mycket snö så  snösvängen hade inte riktigt klarat av arbetet fullt ut så där var det rejält besvärligt efter gator och vägar.


Här på byrån så har jag alltid i en kruka en kvist av gran eller som här tall det behövs inte särskilt mycket för att julpiffa.De söta bollarna har jag fått av min granne i present när jag fyllde år för flera år sedan men de passar så bra här.

Kotte granen hänger med även denna jul då den lyser fortfarande den dagen den slutar lysa så får den sluta vara med.

Med tanke på hur besvärlig den var att göra så vill jag inte skrota den så länge den fungerar.Den är ganska så originell dessutom för ingen annan har en sådan.

I morgon så tänder vi det första ljuset och det är lite högtidligt kan jag tycka det är det alltid.

Jag avslutar med att önska Er alla en fin advent








2 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet til advent. Det er så hyggelig å pynte litt inne nå når vi er i den mørkeste tiden i året. Flotte bilder av trærne ute.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det ser så trevligt ut både ute och inne. Vi har fått ganska mycket snö också, det blir så fint.
    Stämningsfullt med både ljuslyktor och tomtar.
    Önskar dig en fin 1:a Advent.
    /Marika

    SvaraRadera