söndag 26 november 2023

 En helt vanlig Söndag i slutet på November


Nu närmar vi oss Advent och jag har börjat så smått göra lite grann jul. I år blir det inte på samma sätt som förut men åtminstone kan man ju göra fint med en kopparbunke med tallris och lite grann kulor och röda virkade hjärtan.

Hit till vårt sommarhus så har vi varit och gjort lite fint i fönstret med att ställa ut en antik adventsljusstake som min svärfar en gång gjorde.Den passar verkligen bra här.


 

När jag fyllde år fick jag den här amaryllisen av min make den ska blomma i vitt och rött det ser jag fram emot.



Min granne kom över och jag fick den här Afrikas blå blomma som hon har tappat intresse för då den slutat blomma.Nu är det upp till mig att göra mina försök att få den till att göra det.Jag har ställt in den i vårt garage då den ska stå svalt och ha trång kruka det är vad jag vet om dess skötsel.


En annan blomma som jag även har fått men för ett bra tag sedan det är den här svärmors tunga som jag i min ungdom inte gillade men nu när jag blivit äldre så tycker jag att den är riktigt vacker. 


 Just så här ser det ut ute i vår natur som man vandrar i för vi går på uppdragna skoterspår och det är en ynnest att det finns de som gör upp dem.

Jag avslutar med att önska alla en fin sista vecka i November.


 





2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det är så fint hos dig med snön, vi har bara lite vit rimfrost på marken. Det är mörkt om kvällarna så skulle gärna ha lite snö. Ljusstaken ser riktigt fin ut i fönstret. Det blir så fint då man får plocka fram lite ljus och annat till advent.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser så vakkert ut med all snøen hos deg. Du er heldig som får snø nå. Her er det kaldt men uten snø, og det er ikke bra for plantene i hagen. Men er bare sånn det er. Så flott agapanthus du har fått. Amaryllis er så fine når de blomstrer.
    Ha det godt.

    SvaraRadera