fredag 17 november 2023

 Snart är advent här

När jag var och veckohandlade så hade de i butiken en hel del julblommor och jag köpte mig några vita Hyacinter och har gjort en julgrupp och väntar nu på att de ska börja blomma så småningom och sprida sin ljuvliga doft.

 

En blomma som även hör julen till är ju dessa så underbara Amaryllisar dem vill man ju bara ha och den här kommer att blomma så småningom och sprida sin glädje.


Jag julbakar inte men en kaka som jag vill ha till julen är dessa rån som jag gör i mitt rånjärn och jag gör dem glutenfria så att dottern ska kunna äta dem.

Man har i 100 gram smör,100 gram socker,100 gram vatten och 1 1/2 dl Brödmix som man rör ihop tills det blandar sig sedan har man plattan på 2 och klickar i pannan och gräddar.Man tar en liten   gaffel och tar upp dem ur pannan efter man gräddat dem en stund och sedan rullar man ihop dem.


Jag har även köpt mig ett julmagasin jag såg att det fanns ett så snygga vantar där som man kan sticka bland annat.Jag köper nästan varje år en tidning och det finns så mycket roligt pyssel i dessa som man kan göra så man blir så inspirerad.


I går när vi var ut på vår promenad så sken solen och det var så vackert en granne som har traktor har plogat upp vägen genom skogen så nu kan man promenera efter en upplogad väg vilket är uppskattat för inget är som att få vandra genom skogen. 

Det var lite grann om hur det är här hos mig och jag avslutar med att önska alla en trevlig fortsättning på veckan.



1 kommentar:

  1. Hej Margareta!
    Så fint du har det med hyacinter och vackra dekorationer. Vintern hos dig är så fin med den vita fina snön. Vi har ett tunt snölager på tak och marken och några minusgrader. Snart är det första advent, tiden går väldigt fort.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera