fredag 10 november 2023

 En bit in i November

När solen skiner från himlen så här i November då är det så vackert i skogen som en fin tavla.Vi har inte så kallt och det är ganska så angenämt visserligen så har vi fått halkigt men vi är utrustade med skor med piggar under och då går det bra att ta sig en promenad.

Vi åker i väg till vårt sommarhus och promenerar efter en by väg som är bekväm att vandra efter det brukar bli några kilometer.

Utanför fönstret vid vårt hus så har vi besök av en hel del fåglar och vi är så glada över att vi har besök av domherrar dem har vi inte haft på besök på flera år.

Kurre ekorre kommer även på besök han är också välkommen han är så rolig att titta på då han är så pigg.Det är så trevligt med dessa små djur som kommer förbi.

Jag har plockat fram den här fina krukan och har kvistar i den som jag har målat lite vitt på det blir en fin dekoration med vita virkade snöstjärnor som hänger i det.


 

I köksfönstret har jag dessa stjärnor de är vackra att ha här nu när det blivit vinter jag har köpt dem i en blomsterbutik för flera år sedan.

Det var lite grann om hur jag har det här hos mig än så länge så är november angenäm och snart så kommer vi närmare advent som är en favorithögtid för min del den ser jag fram emot.

Ha det nu så bra alla som tittar in på min sida.


 






2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det är så fint med vit snö, dina bilder är så vackra. Hoppas också få se domherrar i år, de hör till vintern. Vi har ingen snö, men hoppas den kommer till Jul.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  2. Så vakkert ditt første bilde er. Snø og sol er så pent å se på. Du er heldig som har besøk av dompapen hos deg. Jeg savner dem veldig og vet ikke hvorfor de ikke kommer mer. Ekorn er veldig søte og morsomme å se på.
    Ha det godt.

    SvaraRadera