torsdag 7 december 2023

Nobelveckan och några av våra julsaker

Nu har vi kommit fram till nobel veckan och på söndag så är den dagen här en dag som jag brukar följa tycker att det är en intressant dag när man får ta del av alla dessa intressanta vetenskapliga priser.I år är det medicinska priset otroligt intressant det är jag mest nyfiken på.

Nu är även våra gamla julsaker framplockade som den här  urgamla julängeln den hanterar jag varsamt på grund av det den har en släkting till min man gjort när han var barn.

Ebbas vackra stjärna som hon har sytt som är ett så vackert hantverk den är gjord med varsam hand den får alltid sitta i det här fönstret.Man vill ju gärna ha sina julsaker på samma ställe för det ska vara så.


I de här vackra glasljusstakarna byter jag ut vita ljus mot röda det matchar fint mot gardinerna så de kanske får sitta kvar även efter julen.


Den här gamla tomten har även den fått komma fram och granen är även den klädd för den brukar jag bara vilja ha inne en kort period när solen kommer fram efter nyår och lyser på julgransbollarna då vill man ju få in ljuset och bara se framåt mot våren igen.

Ute i skogen ser det ut så här det är verkligen så vackert med alla dessa träd som har snö på sina grenar.


 

När vi åkte i väg för att veckohandla så hade till och med himlen julens färger på himlavalvet i bland så är vår natur vackrare än någonsin och runt omkring så var det rimfrost i alla träd.

Det var otroligt mycket julkort som visades i vår omgivning som var på riktigt.

Jag avslutar med att önska alla ett fint veckoslut


.


 



2 kommentarer:

  1. Så vakkert det er hos deg med snø på alle trær. Flott håndsydd stjerne også. Ja, vi mennesker liker å ha ting på samme plass hvert år. Sånn er det bare :)
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det är fint med prydnader som man plockar fram år efter år. Jag har några bonader som min svärmor sytt som kommer fram varje år. Tomtarna tassar fram själv. Det är härligt med traditioner. Det är så vackert med rimfrost, det ser ut som ett sagolandskap. Vilken fantastiskt vacker himmel.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera