torsdag 21 december 2023

 Fint i juletid



 

Det är extra trevligt att ha lite belysning vid entrén och då behöver man inte göra särskilt märkvärdigt utan bara sätta en belysning på det här sättet.


Äntligen så har den slagit ut den Amaryllis som jag fick i November av maken när jag blev ett år äldre så här vacker är den.


Så här bara några ting i rött är också fint att pryda med.

Gamla vackra julkort brukar jag spara en period jag sätter gärna in dem i den här korthållaren som jag fick i julklapp av en väninna.Här byter jag ut kort efter årstid.Nu får man inte lika många julkort som tidigare då det blir hälsningar via nätet  eller telefonkontakt något som också är trevligt.
 

Här har jag satt upp en fin bild som påminner om min barndom lite grann den passar under tiden då man förbereder julens ankomst.

 

Jag avslutar med att önska alla som tittar in på min sida 

  God Jul


 


 


 


 


2 kommentarer:

  1. Så fint du har pyntet både ute og inne hos deg. Lyskjeder er så fine ute når det har blirr mørkt. Din amaryllis er veldig fin. Din har så store blomster, og den pynter så flott opp nå til jul.
    Fine gamle julekort også.

    God jul!

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    En riktigt fin amaryllis, nu har vi fått snö igen så det ser lite juligt ut. Två a mina amaryllis har slagit ut, den tredje har stora knoppar, men den får gärna vänta ett tag.
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Hälsningar Marika

    SvaraRadera