fredag 31 mars 2023

Slut på vår/vinter månaden Mars.

Det ska bli härligt att få hälsa vårmånaden april välkommen det är ju en månad då det börjar hända ganska så mycket ute i naturen och i trädgården något som jag verkligen ser fram emot.

Vi har haft en kall mars och vi har fått rejält med snö vi har även haft en del fina dagar då vi har kunnat sitta här på vår altan påpälsade i skoteroverall och njutit av solen.

Här där vi sitter så har vi en matstation för fåglarna och hit kommer de och äter även om vi sitter där och myser.De verkar känna igen oss.


Nästa vecka så är vi inne i påskveckan vilket gör att jag har påskpyntat jag har varit och köpt mig några påskblommor jag gillar verkligen den gula färgen som lyser upp.

Det är fint när påsken kommer för den kommer med så härliga färger den är även ganska så kort så därför så har jag plockat fram mina påskprydnader en aning tidigare.

Jag har även köpt ett antal tomat fröer och en sommarrudbeckia som har kommit i jorden samt även satt en hel del fröer av blommor  så nu går jag i väntans tider kan man säga.Det är så härligt att äntligen vara i gång.

Trots att vi har mycket snö och höga snödrivor så pockar våren på här bakom så börjar det spira i krokusar som är på gång,då blir man riktigt glad.

Det var lite om hur jag har det här hos mig just nu och jag länkar över till TrädgårdsFägring 

Jag avslutar med att önska alla ett fint veckoslut.
 


 

 




3 kommentarer:

  1. Det ser ut som at våren har kommet lengre hos deg enn her. Du har jo snøklokker i bedet ditt!
    Det er et herlig vårtegn. Vi får håpe at det snart blir varmere i været, og at snøen begynner å smelte. Så koselig at dere kan se rett på fuglemateren. Sånn har vi det her også. Fugler er så fine å se på året rundt.
    God helg.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Snart har snön gett sig, trots att du har ganska mycket kvar. Vi har inte mycket snö men vi hade ett oväder i veckan, så det är mera än det brukar. Var i växthuset och ordnade till med växter som jag köpte på mässan och det var riktigt varmt. Har också skaffat lite påskblommor, så skall jag pynta lite kvistar, och hänga upp några påskkärringar.
    Nu får vi hoppas att våren snart är här.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Härligt att snödropparna börjar dyka upp hos dig. Ett skapa lite påskkänsla är också härligt. Hoppas att april blir den riktiga vårmånaden hos er. Det kanske blir samma här. Om ett par dagar ser det ut att börja vara plusgrader på nätterna.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera