onsdag 1 mars 2023

 Min mysiga plats(er)

Här vid vårt sommarhus så har jag vårt mysiga ställe där vi tillbringar många timmar särskilt under sommaren.Här vilar man sina sinnen och vill man inte göra någonting så gör man inte det.

Det är ett över hundra år gammalt hus där det bor otroligt mycket harmoni ett hus som får vara som det vill där vi inte renoverar utan det får vara som det är.
 

Här inne i köket så kan vi elda i den svarta gjutjärnsspisen och det är bara det rätt så mysigt.Det går även elda i en annan spis som står bredvid och då blir det riktigt varmt i hela huset.

Köket är litet och här var förr i tiden en kammare som de gjorde om för åtskilliga år sedan till kök.Det gamla kylskåpet fungerar också fast det är rätt så gammalt vid det här laget.

Så här ser det ut bakom huset när det är mitten av sommaren då midsommarblommorna har slagit ut i blom.

Utanför huset så går det en genomfartsväg där det är ganska så mycket trafik av olika slag men det  gör inget det är bara trevligt.

Det här är utsikt från en av vår hallar i vårt sommarhus.

Här finns även en mysig glasveranda om man inte vill sitta ute och fika eller vara i när det kommer åska på sommaren.


 

Här byggde vi en altan för ett antal år sedan där vi sitter under vårvintern och även under sommaren.

Här ute i trädgården så finns det även en del rabatter och här blommar doftschersminen så fint bland annat.


 


 En plats till som jag har där jag även tankar energi är när jag får åka till min barndoms by och kanske vandra efter den här vägen där jag har promenerat många gånger under min uppväxt.

Här i skogen dit vi åker under året ett antal gånger där är det väldigt mysigt att få vara där går pulsen ner och man får sinnesro.

Det här var mitt bidrag angående mina mysiga platser där jag tankar energi och jag länkar över till TrädgårdsFägring

Jag avslutar med att önska ett fint veckoslut.








3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Du har många fina platser att sitta och njuta. Sommarhuset är riktigt härligt och ni gör helt rätt genom att bevara det som det är.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Ja, huset ser så fint ut sånn som det er. Jeg likte så godt din glassveranda. Der hadde jeg nok likt å sitte. Kjøkkenet er også så koselig.

    Ha det godt.
    Hilsen Marit

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det! Det låter som om ni trivs väldigt bra och då är det ju perfekt...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera