torsdag 6 april 2023

 Påsken är här


 

Nu när påsken är här så har jag plockat fram dessa så fina påsktuppar de har jag ärvt från mitt barndomshem.Jag pyntar inte lika mycket till påsk som jag gör till jul men ett antal prydnader har jag ändå framme.

Den här påskbonaden är ett arvegods efter min mans faster och den är så fin att ha på väggen.Den är lite gammal dags.

Jag har även köpt mig några Penséer de får sitta i en kruka som man kan ta in när det blir minusgrader men det är verkligen mycket vår över dem.

Jag har även planterat mina dahlia knölar de började vilja komma ner i en kruka.

Snödrivorna de är fortfarande höga men vi har haft sol och plusgrader ett antal dagar och det droppar från taken  så snösmältningen är i gång för fullt så det känns riktigt bra.

Jag avslutar med att länka över mitt inlägg till TrädgårdsFägring 

Avslutar med att önska alla en trevlig påsk.
 






6 kommentarer:

  1. Ja, du har mye snø du også ser jeg. Vi har også hatt noen dager med snøsmelting, og det hjelper på humøret. Så flott at du har fått plantet dahlia allerede.
    God påske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,här är drivorna flera meter men nu har det börjat töa så våren är på gång.God påsk till dig med/Margareta

      Radera
  2. Hej Margareta!
    Visst är det härligt med lite vårblommor, de piggar upp. Vilken vacker bild med blå himmel och kritvit snö. Här är snön borta igen, men vågar inte tro att det är klart riktigt ännu.
    Önskar dig en riktigt skön och
    Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej det är underbart med dessa tidiga vårblommor.Ha en glad påsk du också

      Radera
  3. Takdropp och penséer hör våren till, liksom planterade dahliaknölar. Nu ska bara snön smälta undan också.

    Glad Påsk.
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,nu är snösmältningen i gång för fullt så snön den försvinner även om det är rätt stora mängder så det tar tid.Önskar dig också en glad påsk./Margareta

      Radera