torsdag 20 april 2023

En härlig tid.

Nu har vi fått varma dagar och det börjar kännas på riktigt nu att våren är här det här att vattnet porlar i bäcken säger ju verkligen att snön är på väg bort nu.Det är verkligen så härligt maken har tagit fram snöslungan och sprider ut snön då försvinner den ju mycket fortare.

Jag såg några tranor häromdagen så de har börjat komma hit de har blivit med tiden många och de är ju stora och ståtliga men det är inte mina favoritfåglar precis.Jag blir ju ändå glad över att se dem för de talar ju om att våren är här.

Här har vi min favoritpippi den har också anlänt och då känner man att sommaren är i antågande.
 

Den första nyckelpigan såg jag i dag den gör mig glad och den är så välkommen.


 Mina sådder de artar sig mycket bra i år har jag sått i fler krukor än vanligt och det ska bli så kul att få plantera ut dem så småningom.

Jag har sått mycket Ringblommor dem ska jag ha både här hemma och vid vårt sommarhus.Jag plockade ju in frökapslar förra hösten så de är gratis.

Jag har ganska så mycket sådder av mest blommor och denna Vallmo förstås har jag sått.

Zinnia förstås dess fröer har jag köpt jag trodde att jag hade samlat in av dem men hittade tyvärr inga tur då att det finns på affären.

Rosen skära vill man gärna ha i krukorna den är ju så vacker tillsammans med andra sommarblommor och dem har man ju även plockat fröer av under hösten.Man vet säkert att det är färska fröer och ganska så säkra kort.

Det här var lite om hur jag har det här hos mig vi har strålande väder men till veckan blir det bakslag med snö inget jag ropar hurra över precis men det måste få komma efter det så blir det säkert mycket bättre.

Jag länkar över mitt inlägg till TrädgårdsFägring

Önskar alla ett fint veckoslut. 


 

 






 



 





3 kommentarer:

  1. Ja, nå begynner det endelig å smelte her også. Snøen minker for hver dag som går. Tenk at linerlen har kommet til deg alt nå. Den har jeg ennå ikke sett her enda, men den kommer nok snart. Vakre sommerblomster på bildene dine.
    God helg.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr sitter jag inne fortfarande, trots att vi har jättefint väder. Men nu är vi ju båda två "handikappade" så vi får avstå från vårens första jobb..... Därför är det extra trevligt att få hälsa på hos andra som är i full gång!
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Så skönt att ni också fått varmare väder och en känsla av vår. Hos mig är det rena sommarvärmen. känns konstigt att det går från vinterjacka till kortärmat över en natt. Jag har också sett nyckelpigor och fjärilar men ingen sädesärla ännu.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera