torsdag 31 december 2020

                                        Bästa vänner

är veckans tema som jag har tolkat på mitt sätt i dagens inlägg.
 Där platsar dessa två Hasselört och gult Penningblad de är så fina tillsammans  Penningbladet är en lite intensiv vän då den gärna tar för sig där den är planterad åtminstone den här då den trivs så bra.
Nu går det ganska så bra att åtgärda då jag kan placera den i någon kruka någon del av den något som jag kommer att göra nästa sommar jag har nämligen sett hur fint det blir.
Binka tillsammans med Ingefärsmynta är även de bra vänner och är så fina särskilt när Binkan blommar då är de otroligt vackert.
 Myntan brukar jag även placera i en kruka då tillsammans med gult Penningblad för den är ju så dekorativ i sig själv.
Grönlilja är en så fin växt och tillsammans med en funkia med gröna och lite gula blad klär verkligen varandra och är fina vänner i rabatten.
Dessa Liljor och Temynta gillar även varandra och för någon sommar sedan så var de så här fina tillsammans.Förra sommaren så hade de kommit från varandra och var inte lika nära vänner som tidigare somrar.Det går kanske åtgärda till en annan sommar tror jag.
Vit Malört är vän med de flesta den blir så fin tillsammans med  Rosenkrage och Blodtopp. 
Dessa så vackra blommor med så vackra blad de blir en liten färgklick i rabatten och passar så bra tillsammans Sockblomman och Rödklöver.
Rosor och Rosenpimpinell vilka fina vänner  båda två trivs otroligt bra  och är en jättefin färgklick tillsammans.
Violer gillar jag då de kan dyka upp lite varstans de är verkligen mina trädgårdsvänner ute i trädgården här är den tillsammans med rosa Backnejlika.
 
Jag kommer även denna vecka att länka över till     TrädgårdsFägring

 
Klicka på länken så kommer du in där och kan ta del av andras  inlägg.

Någon har sagt om vänner

"Det bästa med vänner är att till en vän skall man komma bjuden i medgång och objuden i motgång"

Jag avslutar med att önska Er alla en god fortsättning och ett gott slut på året.

 


 



 

 



 


 



 


3 kommentarer:

  1. Det var många fina bästa vänner i din trädgård. Och dessutom enkla och tacksamma att odla - ungefär som vänner. Gillar citatet!!

    Gott Nytt År! Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Fina kombinationer i dina rabatter. Årets sista dag har vi lite solsken och klart väder.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    /Marika

    SvaraRadera
  3. Mange flotte kombinasjoner her! Den gule i overkant ivrige markdekkeren har jeg nå bare i krukker. Fungerer kjempebra!
    Godt nytt år!
    /Irene

    SvaraRadera