torsdag 24 december 2020

                        Så trädgårds myser jag när det är vinter

 

 


 
Just nu så ser det ut så här utanför vårt hus och trädgården är  i vintervila  och har fått ett vitt täcke av snö på sig. Då är det en lämplig tid när man får börja drömma sig in i framtiden och börja fundera hur man ska ha det när det åter blir sommar igen.
Då kan det vara bra att ha till hjälp att titta i någon trädgårdsbok den här fick vi som gåva vid en julmiddag som vi hade för flera år sedan och här kan man läsa om en hel del intressanta saker och få lite tips.
Mina fröer som jag samlat på mig det här är bara en bråkdel då jag samlar själv på hösten dem brukar jag även kolla upp och sortera under den här tiden  jag brukar slänga de som blivit för gamla till exempel.
Någonting som jag har gjort den här julen är att jag har gett bort i julklapp till grannens döttrar fröer av olika slag som de nu kan så längre fram vet att de hade önskemål om en del fröer det tycker jag är en fin julgåva då jag vet att de båda gillar trädgård .

 
Under försommaren fick jag en fin Australiensisk Viol av min väninna och nu har jag koll på den så att jag kan plantera ut den nästa sommar.Än så länge ser det bra ut.

 
Mina Pelargoner har jag i källaren och jag har tittat till dem och de verkar må bra den här är jag speciellt rädd om då jag fick den av min granne vid vårt sommarhus.Tyvärr så har vi mist henne under hösten på grund av sjukdom så jag vill så gärna ha kvar den som ett fint minne.


 
Sedan så är jag även in och kollar på mina trädgårdsbilder som jag har på en minnespinne eller i telefonen och längtar till dess det ser ut så här.Man kan även planera hur man vill ändra och göra om i trädgården nu när det finns gott om tid det är ganska så mysigt. 
 
Det här var några av mina bidrag på veckans tema så här trädgårds myser jag under vintern.
Jag länkar över mitt bidrag till   TrädgårdsFägring
 

 
 
Jag får önska er alla en riktigt God Jul och hoppas att Ni får en bra julhelg även om den är lite annorlunda.

 

 


3 kommentarer:

  1. Fina julklappar du gav bort. Att få och sen så ett frö... Violen och pelargonen visst har vi extra starka band med vissa växter - håller tummarna för de båda.

    God fortsättning på Julen! Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Det är alltid trevligt att få frön. Hoppas du klarar växterna över vintern. Den trädgårdsboken har jag, gillar den väldigt mycket. Ha det riktigt gott !
    /Marika

    SvaraRadera
  3. Den som läser detta vittnesbörd idag borde fira med mig och min familj eftersom allt började som ett skämt för vissa människor sa att det var omöjligt. Mitt namn är Bengt Mårtensson och jag är från Henån, Sverige men jag flyttar till Chicago USA med min fru. Jag är lyckligt gift med två barn och en härlig fru. Något hemskt hände min familj, när jag förlorade mitt jobb och min fru lämnade mitt hus eftersom jag inte kunde ta hand om mig själv och familjens behov. av henne och mina barn just nu. Jag lyckades i nio år, ingen fru kunde hjälpa mig att ta hand om barnen. jag försöker skicka ett testmeddelande till min fru men hon blockerar mig från att prata med henne, jag försöker prata med hennes vän och hennes familjemedlemmar men vet fortfarande att en kan hjälpa mig och jag har skickat in ansökan senare till så många företag men ändå gjorde de det ring inte mig förrän en trogen dag kom som jag aldrig kommer att glömma i mitt liv. när jag träffade en gammal vän till mig som jag förklarade alla mina svårigheter för och han berättade om en fantastisk man som hjälpte honom att få ett bra jobb i coca cola company och han berättade för mig att han är en trollkasta men jag är en person som aldrig tror på stavcaster men jag bestämde mig för att prova honom och Drigbinovia instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra under dessa sju dagar av lunchen. Jag följer alla instruktioner och gör vad han bad mig att göra bra. Drigbinovia se till att allt gick bra och min fru skulle se mig igen efter Drigbonovia underbara arbete. Min fru ringde mig med ett okänt nummer och bad om ursäkt och hon berättade att hon verkligen saknar mig och våra barn och min fru återvänder hem. Och efter två dagar ringde ett företag som jag har skickat mitt uppskattningsbrev till, nu är jag chef för paragon -företag i USA. Jag råder dig om du har några problem skicka ett meddelande till det här e -postmeddelandet: doctorigbinovia93@gmail.com eller WhatsApp honom på +12162022709 så får du det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att tas från dig. Jag önskar dig det bästa.

    SvaraRadera