fredag 30 oktober 2020

         Så här i slutet på Oktober

För ungefär två veckor sedan när vi hade fått snö här så var det så här fint vid vårt sommarhus då gick kameran varm kan jag säga för det var en vacker dag då solen sken och man måste bara fånga det vackra för man vet inte hur det ser ut längre fram..
Nu har det regnat och snön har tinat bort inte riktigt allt men gräsmattorna börjar åter vara fria från snön.
Det finns ett ordspråk som säger "I nöden prövas vännen" något som vi verkligen har fått erfara under den här tiden när maken har varit under behandling med den skadade handen samt även opererat ett ljumskbråck och ett tarmvred i bland blir det lite väl mycket.
Vi brukar ju hämta hem en gran att ha ute i trädgården där vi ska sätta ljus närmare advent inget som vi absolut måste ha men vi tycker det är rätt så mysigt ändå. 
Nu kom en granne och hans fru hit med en gran åt oss och vi har även fått en del annan hjälp som vi är så tacksamma över.
Trädgården börjar vara på gång att gå in i vintervila så även Besksöta men den har så vackra röda bär som är fina att titta på
 

Jag har även bakat bullar till min man jag gjorde dem extra goda vilket han uppskattar det kanske kan påskynda tillfrisknandet är tanken.
Nu så här i slutet på Oktober så är det andra projekt som tar vid nu när trädgården har gått in i sin vintervila.Jag gillar att hålla på med handarbete av olika slag just nu blir det en hel del stickning och då är det skönt att sitta i gungstolen och samtidigt lyssna på en god bok.

Den här Mangon den har jag nu i ett fönster inomhus den hade jag inne i växthuset under sommaren och den växer och mår fortfarande bra. Det är ganska så kul att jag har kunnat driva upp den från en kärna förra året och att den växer till sig. 

Nu har vi Alla helgons helg och vi har varit till gravarna och tänt mysigt är det även att tända och sätta ut den mycket gamla stallyktan vid vår entré.
Ett tips från mig gå gärna in på den här sidan och ta del av hur andra har det just nu.
 
Ha det nu riktigt bra så här i slutet på Oktober 
 


 



 


5 kommentarer:

  1. De gamla talesätten är ofta på pricken - en olycka kommer sällan ensam - ett exempel. Trist att ni drabbats så mycket men en underbar känsla att omges av människor som ser och hjälper till. Jag har sållat bort dem som sa - du kan väl ringa och berätta hur det går...

    Vinterbilderna - jag blir avundsjuk! Det är så längesen jag hade en riktig, vit och skön vinter här.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Ja, den første snøen blir som regel borte - men minner om det som kommer.
    Ha en fin helg!
    /Irene

    SvaraRadera
  3. Hei Margareta.
    Vakkert vinterbilde! Vi har sjelden snø her. Sist år hadde vi 10cm som lå et par tre dager.
    Så synd at mannen din har fått så mye sykdom/skade på en gang. Får håpe han kommer seg raskt, og boller hjelper sikkert på humøret.-)
    Godt å ha gode naboer!
    Ha en fin helg/Eirin

    SvaraRadera
  4. Så värdefullt med vänner som hjälper till. Snö är fint förra året hade vi bara två dagar med vitt. Hoppas din man kryar på sig snart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hej Margareta!
    Hoppas verkligen att din man piggnar till, inte roligt att vara sjuk. Så fint med hjälpsamma vänner. Ser helt underbart ut med snön, den är sällan så ren och fin hos oss. Stickningen har kommit fram här också. Så skönt att sitta inne i värmen och mysa.
    Ha det bra ! Marika

    SvaraRadera