torsdag 5 november 2020

     Då var November här

Vi har ju faktiskt haft snö en period inte någonting som man just i dag kan se men det var så isigt att jag tog fram min blåa spark. Nu får den stå framme som en påminnelse att vintern kommer nog tillbaka inom en snar framtid och då är det tryggt att ha sparken inom räckhåll om man ska ut på vägen.
 
Det har ju även varit ett riktigt ruskigt oväder när det stormade och regnade men vi var inte lika drabbade som de som bor kring Umeå.Det gjorde att all snö försvann
 
November är inte riktigt min favoritmånad precis det är som en liten startsträcka för att i slutet på den månaden så kommer min favorithögtid nämligen advent vilket är otroligt skönt.
Trädgården den har ju gått i vila men underbart ändå att vissa buskar har kvar sina röda frukter den här Daggrosen är ju en favorit för den är fin hela säsongen.
Hittade denna så söta Viol som stod ute i trädgården och som blommar för fullt den blev jag så glad över .
Vissa nätter så har vi frost och då blir det så vackert med rimfrost på en del växter som den här Spetsmössan som blir extra fin med iskristaller på bladen..
När vi var och veckohandlade så fick det följa med mig hem en fin Novemberkaktus det har jag i min planering att köpa mig en del nya krukväxter och dit hörde bland annat en kaktus .

Det blir en skogspromenad mest varje dag och här där jag bor så finns det så många fina vägar i skogen att följa.När vi har sol så  är det extra vackert och njutbart.
 
Det var lite grann om hur jag har det just nu i vanlig ordning så länkar jag över till 

Jag hoppas att Ni har det bra och avslutar med att tacka för Era fina kommentarer i mina tidigare inlägg.
Önskar Er  alla ett riktigt fint veckoslut




 

 
 
 

 




3 kommentarer:

  1. Tänk vi är olika - såklart. Jag gillar november just för att det är början på advent och det är nu som jag brukar brodera. Så häromdan tog jag fram material för att rita ett broderi.

    Men det är svårt ändå att förstå att november är här. Vi har drygt 10 grader och sol - tunn t-shirt och en tunn tröja över mer behövs inte. Det ger ingen novemberkänsla.

    Ha det gott! CArina

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Tänk att snön försvann, det var så fint hos er. Men den lär komma tillbaka. Ser så mysigt ut med sparken. Det var längesedan jag använde en. Gårdagens soliga fina dag gjorde november riktigt fin. Jag gillar också advent, och december med alla helgdagar.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Du har nok hatt det enda kaldere en meg. Typisk at den første søen forsvinner. Hørte i dag på radioen at norges eneste sparkfabrikk legges ned. Kanskje på grunn av klimaendringene? (Er nok heller at det er dyrt å produsere her)
    God helg!
    /Irene

    SvaraRadera