torsdag 12 november 2020

                             Novemberbilder

I November då kommer dessa tidningar ut och jag brukar för det mesta köpa mig ett exemplar för den innehåller en hel del tips inför julen som man kan ta del av och jag blir alltid inspirerad av det som finns att läsa i den.
Den vita Novemberkaktusen börjar vara några år gammal men den är så tacksam och blommar flera gånger om året och blommar förstås just nu.
I mitt förra inlägg så visade jag att jag brukar sitta i en gungstol och sticka nu har vi två gungstolar till mitt förfogande vilket innebär att jag gärna intar platsen i vårt rum där vi eldar i spisen . Ni kan ju tänka Er hur mysigt jag har det.Jag har snart stickat klart min sommarjumper håller just nu på med sista ärmen och ska snart montera ihop den.Det ska bli härligt att få den klar.
 

 
Nu när man är ute på promenad så är det så vackert krispigt  på marken då det har varit minusgrader jag tycker att det är så vackert.
Om man går någon ny väg som maken och jag gjorde i dag så hittar man en del så vackra stenar ute i vår natur den här tyckte jag var som ett konstverk. 
Till eftermiddagsfikat så kan man plocka fram en god kaka till fikat och dessa har jag bakat det är Russinkakor som är några av mina favoritkakor.De är lätta att göra och Ni ska få ta del av receptet:
 
200 gram Smör
1½ dl Socker
3½ Dl mjöl
1½ Dl Russin
2 Tsk bakpulver
Man arbetar ihop alla ingredienser och när man fått ihop degen så rullar man ut dem till bollar och trycker till dem lite grann grädda sedan i 175 grader varm ugn i ca 9 minuter
Lycka till
 
 
Det var lite grann om vad jag håller på med just nu jag länkar över till

Gå gärna in på den sidan och ta del av vad andra håller på med just nu.
 
Jag avslutar med att önska alla en riktigt fin fortsättning på den här veckan. 





 

 


5 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det ser riktigt mysigt ut hos dig med en fin stickning och en eld som sprakar. Det är riktigt skönt att sitta inomhus mörka kvällar och ha en stickning till hands. Har skaffat mig en ny sockstickbok och en hel del garn. Än så länge har vi inte haft minusgrader.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Mysigt att sitta och sticka med en sprakande eld i närheten :) Allt du skriver berättar om hur man kan ta vara på det stora i det lilla, en fin tanke.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Åh, jeg elsker sånne magasiner! Tenker hvert år at jeg kan bare ta fram noen gamle, men så faller jeg for fristelsen og kjøper et nytt eller to. Fin novemberkaktus!
    Ha det godt!
    /Irene

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt det ser ut där med både stickning och en varm kamin! Ja dystert väder råder här och idag lär det inte ens ljusna, huuu!
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Vilken fin novemberkaktus du har och så full med knopp den är. Den blomningen får du njuta av länge!
    Stickning vid en varm kamin, det är bra skönt!
    Tack för din rara kommentar hos mig.

    SvaraRadera