onsdag 30 januari 2019


Vinterpoesi
Vinterpoesi är veckans tema och när solen börjar leta sig över horisonten igen och man ser hur den blir högre och högre vartefter som veckorna går så är det är vinterpoesi för mig för det gör mig så glad.


Solen lyser så fint upp i träden som är täckta  av snö det är även en ljuvlig syn och ger en härlig känsla poesi ,ja , kanske  men jag bjuder Er på en vers .
 Någon har sagt om snö "Snöflingor är en av naturens bräckligaste saker men se bara vad de kan göra när de håller i hop"  
den poetiska versen tycker jag passar in på den här bilden.
Det här när det börjar bli takdropp och det börjar porla ur stuprännor det är ljuv musik i mina öron och som poesi faktiskt.
Ofta så bjuder oss naturen på vackra bilder och den här morgonen så färgades  himlen rosa så vackert mot allt det vita.

När de första vårblommorna som Primula kommer ut i handeln brukar det bli ett inköp. Det om något är väl vinterpoesi för det påminner mig om att nu har det vänt och att vi inom en snar framtid åter får en vår även om det känns som långt borta när det är över 20 minusgrader utanför.
Det var mina tankar och bilder om veckans tema Vinterpoesi .


Jag länkar som vanligt till  TrädgårdsFägring

Ha det nu riktigt bra och jag önskar alla en fin fortsättning på veckan. 









7 kommentarer:

  1. Härliga bilder, gav lite vårkänning faktiskt. Måste vara primulan..... Och den där tänkvärda, det var riktigt bra!
    Ikväll ska vi äta laxpudding som strax är klar, det är en god fiskrätt det! Men den där djupfrysta torsken ska jag aldrig köpa igen, nu blir det färsk fisk!!
    KRAM och TREVLIG HELG!/Susie

    SvaraRadera
  2. Takdropp och smältande snö - det är då jag brukar bli vår-otålig på riktigt. Riktig vinter är lugnt men tö... Primulorna är så fina nu så jag förstår ditt inköp. Tyvärr misslyckas jag alltid med dem så jag njuter av dina bilder.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Så fina vinterbilder, med sol och istappar och vita snödrivor. Primulorna är fina, och brukar få följa med hem, men jag klarar inte av dem, de vissnar efter en allt för kort tid.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder! Här känns det också speciellt när vintersolen visar sig. Den brukar orka upp ovanför åsen i början av januari. Innan dess ligger trädgården mest i skugga, lite trist.
    Har du nåt bra knep för att hålla liv i primulan mer än en vecka. Här börjar bladen gulna så fort de kommer innför dörren.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Åh, så fine vinterbilder. Og hvilken gled, når solen kommer lenger og lenger opp. Da ser vi vår i sikte. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  6. Vakre bilder av snø og sol!
    God søndag

    SvaraRadera
  7. Det var fina tankar och bilder! Det där med samarbete kan verkligen ge resultat, din lilla poesifras där var verkligen på pricken. Riktigt fyndig.
    Önskar dig en skön vecka.

    SvaraRadera