söndag 9 juli 2017








Ögongodis i form av Rosor
Bonica rosen en mycket trogen vän har haft den i så många år köpte den hos den handelsträdgård som inte ligger så långt här i från och där jag varje år handlar.Här har jag planterat den tillsammans med rosa Brudslöja.Rosen är vacker men doftar inte.
Nyponrosen som jag har planterat på baksidan av huset blommar så här fint just nu och den doftar så gott sedan blir det ju så vackra Nypon som jag måste försöka göra någonting av det har inte blivit av än så länge.
William Buffin även den levererar varje sommar och jag har beskurit den på försommaren och den kommer att bli mycket fin då den är full av knoppar.Det är inte heller någon ros som doftar.
Örträsk rosen den sprider en underbar doft och den har jag beskurit ganska så rejält förra sommaren och den har nu slagit ut och kommer med vackra blommor den blommar hela sommaren.Den har varit här på tomten länge då förra ägarna har planterat den.Den är en stor favorit.
Polkagrisrosen är en helt underbar Ros som jag väntat på i flera år nu att den ska blomma och hör och häpna nu har den äntligen knoppar vilket gjorde mig väldigt glad. Då har den hamnat på rätt plats sedan jag flyttade den.
Louise Bugnet som jag köpte för ett antal år sedan då jag hade fått presentkort när jag slutade mitt arbete den blir bara finare och finare och är full med knoppar även den här sommaren.
The Faire en söt Ros som jag inte riktigt är säker på kommer att blomma särskilt mycket den här sommaren då den har farit väldigt illa i vinter när det var mest is .Jag hoppas verkligen att den ska överleva för det är en favorit.

Som Ni ser så har jag många rosa rosor men det finns även någon som är röd men den som varit mest magnifik den har tyvärr inte klarat den isiga vintern.
                                Den såg ut så här en Ros som jag verkligen kommer att sakna och jag vet dessvärre inte heller vad den hette därför att jag fick den som gåva när jag beställde växter via en katalog för ganska så länge sedan.

Som Ni ser så har jag rätt många i den rosa färgen men jag har fått en gul Ros av min granne Lena då hon hade tänkt slänga den för att ge plats för någon annan växt,den ser jag fram emot när den ska blomma men det blir inte i sommar.

Jag hoppas att ni får en riktigt fin ny vecka som nu ligger framför oss.Ha det riktigt fint alla som tittar in på den här sidan.Avslutar med att önska en ny följare välkommen.













4 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Fina rosor du har, har precis köpt en Louise Bugnet, som jag hoppas skall trivas bra hos mig. The Faire ser söt ut, hoppas den har klarat sig.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Underbara vackra rosor tycker jag även om rosor inte tillhör favoriterna i trädgården. Ha en fin dag. Carita

    SvaraRadera
  3. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังเพลง

    SvaraRadera