onsdag 26 juli 2017



Godmorgon bilder från trädgården
Nu har vi äntligen fått varmare och det känns verkligen underbart nu har Rosor på framsidan av vårt hus slagit ut i blom precis som det ska vara .På morgonen eller kvällen är bästa tiden för att gå runt och föreviga trädgården det är så bra ljus då.
I och med den härliga sommarvärmen så har även Fjärilarna ökat i antal här är det en Nässelfjäril som hittat till den fina gula växten med nektar.
Den vackra Blodtoppen har även den slagit ut den är verkligen så dekorativ den fröar ju även av sig och jag tar reda på alla nya plantor som kommer, för den är även en favorit som jag gärna har på flera ställen.
Nu har även de första Pionerna börjat veckla ut sina underbara blommor som doftar så underbart gott och jag har naturligtvis plockat in för att ha nära mig.
Även Liljorna har börjat slå ut den här rubinröda Liljan vars namn jag inte vet har fått den av min svägerska en gång i tiden men den är så otroligt dekorativ tillsammans med röd Astilbe.
Det blommar även fint vid vår entré .
Den här vackra krukan med blommor fick vi av vår granne när vi hade haft koll på deras gräsklippar robot så den skötte sitt uppdrag under veckorna de var på semester.Den pryder sin plats här på trappan.
Jag myser i fulla drag över att vi nu har fått högsommarvärme, i dag blir det en härlig dag på vårt torp där jag ska sitta på vår altan och njuta av sommaren.

Ha det så gott.









2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Låter härligt att sommaren äntligen har hittat till dig också. Önskar så att pionerna skulle blomma hela sommaren, men här har de blommat över.
    Ha det fint och njut av värmen.
    Marika

    SvaraRadera
  2. nice article great post comment information thanks for sharing.
    หนังเพลง

    SvaraRadera