torsdag 30 mars 2017





Vårtecken 2017
Javisst är våren på gång även här hos mig det är otroligt vad fort det går när den kommer i gång. För en vecka sedan så hade jag inte några som helst tecken i rabatten men vi har haft ett riktigt fint vårvinterväder med sol och plusgrader visserligen kyliga nätter men ändå, det som finns i rabatten vill upp nu och de är så välkomna.
Det är ju dessa raringar som jag längtar efter och som inom en mycket snar framtid ska förgylla min tillvaro ett tag framåt för det är nu det börjar.Det jag nu gör varje dag är att stå på huk och kolla hur långt det har kommit om jag ser några blomknoppar.
Dessa har däremot börjat slå ut, vårens budbärare som är bland de första och jag blev glatt överraskad när jag upptäckte dem för när jag promenerade hem från vårt torp en dag och gick förbi en dunge med Sälg så fick jag se dem och det blev lycka för mig den dagen.
Denna Skuggbräcka har tinat fram på vårt torp och dessa växter som är gröna och fina på en gång det är otroligt trevliga att ha i trädgården, de inger en hopp.Nu har vi en otroligt härlig tid framöver och ända fram till den sena hösten som man får genomföra sina planer och botanisera över vackra växter.
Vårtecken 2017 var temat i dag på Blommig Fredag som jag har tolkat på mitt sätt, men gå gärna in på den här sidan   http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  där får Ni ta del av andras vårtecken det här året.

Nu önskar jag alla en riktigt fin vårhelg.

 



11 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt ljuvligt! Äntligen måste jag säga. Ser fram emot helgen och ett par timmar trädgård!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på vårens framfart.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Så härliga vårtecken du har! Och visst är det spännande att det går från 0 till massor på ingen tid alls :)

    Ha en härlig helg! Carina

    SvaraRadera
  4. Härliga vårtecken och det är alltid lika mysigt att se när videung har vaknat igen.

    Ha en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt, med allt som tittar upp ur jorden igen.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Ja, nu händer det saker varje dag. Lika roligt att återse dem.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Du får ta in några kvistar med videkissar och njuta!
    Visst är det fantastiskt att återigen få se hur växterna klarat vintern?

    SvaraRadera
  8. Hos oss gick det också väldigt snabbt när det väl satte igång. Så så härligt nu. Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  9. Ja, se der var det mange vårtegn på gang. Herlig tid vi går i møte nå.
    Hilsen Jannicke

    SvaraRadera
  10. Ja, nå vil de bare opp :) Og det er bra, for nå vil vi ha vår!
    God søndag!

    SvaraRadera
  11. Det är bästa tiden nu när man hinner se förändringarna...innan det plötsligt bara smäller till:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera