fredag 17 mars 2017


Glädje
Fjärilar tidigt på våren och en blommande Tibastbuske det ger mig glädje, just den här bilden minns jag hur glad jag blev när jag lyckades vänta ut Fjärilen  för det är minsann inte lätt att fånga den gula Citronfjärilen på bild så fladdrig som den är.
Tranorna när de kommer blir jag även glad över  för de kommer med känslor om sommar även om de för ganska så mycket oväsen med sig.
När vintern ger vika och vi  åter får bara skogsvägar att vandra på och inte behöver ha på oss vinterskorna det är en glädjefylld känsla det. 
Att få åka i väg till min barndoms by gör mig också glad det poppar upp så fina minnen härifrån och jag vandrar gärna efter grusvägen och minns tillbaka.
När man får resa i väg på trädgårdsresor tillsammans med andra trädgårdsintresserade ger mig även glädje. Här var vi till Lycksele för några år sedan och besökte en av flera fina trädgårdar i Blåvikssjön som fanns där. 
Detta att ha en egen täppa att pyssla om hur härligt  är inte det, en helt underbar känsla att få lägga energi på och det gör man med stor glädje.



I Blommig fredag har veckans tema varit Glädje som jag har tolkat på mitt sätt men gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/   här kan du alldeles säkert finna fler fina tolkningar i ämnet.

Ha det så gott alla som hittat hit till min sida och jag avslutar med att önska alla en riktigt fin Blommig dag









6 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Visst har vi mycket att se fram emot och glädjas åt. Tranor och fjärilar, och allt vackert som kommer att blomma.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Så fint du förmedlar alla glädjeämnen. Tänk så mycket vi har att glädja oss åt när nu våren äntligen kommer.
    Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Citronfjäril redan - de blir jag glad av. Du berättar om många och olika glädjeämnen som jag kan relatera till. Härligt!

    Carina

    SvaraRadera
  4. Hvilket blinkskudd, med sommerfugl på tysbast! Nå må jeg ut i skogen og speide etter de lilla blomstene på bar kvist...
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Viss känner man ren glädje över allt som sker i naturen just nu. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  6. Att åka till andras trädgårdar ger verkligen glädje! Vilken underbar tid vi har framför oss :)

    Ha en skön söndag :)

    //Veronica

    SvaraRadera