tisdag 7 mars 2017




 Mars bilder


Nu har kung Bore bestämt sig för att stanna kvar en bra stund om jag har tolkat honom rätt för vi fick ganska så mycket snö senast och mer är att vänta. .Vi har haft ett helt underbart väder under helgen då solen har varit riktigt givmild och  den har fortsatt att vara det för även i går sken solen från en blå himmel. Morgonen är kall i morse var det över 20 grader kallt men efter lunch så blir det en ganska så angenäm temperatur i alla fall, så då kan man njuta lite extra.
Nu är när marken är täckt av vit  snö så är det så vackert ute det dröjer ännu ett tag innan man åter står böjd över rabatterna för att se om de är på gång vårens första blommor.Under Schersmin busken till höger har jag planterat Snödroppar så jag hoppas innerligt att de ska komma upp för jag planterade dem under hösten.




Solen är ju rejält varm redan så nu droppar det från taket och det rasar även snö därifrån och då blir det så fina istappar som smyckar Rosenbusken som slumrar sin vinter sömn här vid knuten.
Inomhus så har blommorna börjat bli gladare nu när ljuset och solen har kommit, den här fina Murgrönan som jag fick för några år sedan  av min granne Pia har börjat skuta nya skott och den brukar jag ha ute på sommaren där trivs den otroligt bra.Jag har förstås sett till att jag har flera av den och jag har även gett bort av den så vi är många som gillar den.
På min fönsterbräda står ett Palettblad det som jag fick förra sommaren av samma granne den har nu fått fin färg på bladen även den gillar ljuset och solen. Den här har lite större blad än den som jag köpte för ett antal år sedan och som även har överlevt vintern. Det ska bli roligt att plantera ut dem senare,de får nog mellanlanda i växthuset ett tag innan har jag tänkt.

Jag önskar Er alla en fortsatt bra dag













2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Du har ett riktigt fint vinterlandskap.
    Gillar din rosenbåge, var har du köpt den? Är på jakt efter något liknande till min ros, som behöver en ny plats.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Hej Marika,roligt att du gillar min fina båge den har jag en gång köpt på Clas Olssons

    SvaraRadera