lördag 2 juli 2016






Sköna Juli är här
I och med det så börjar vår trädgård att leverera i form av sköna blommor här blommar den för fullt Praktbetonica. Den har så fina blommor den här har jag fått av min svägerska och just den här sorten som jag naturligtvis inte vet vad den heter men  den har speciellt vackra blad dessutom och som är fin även efter blomningen.
Den här Rosenkragen har jag frösått för flera år sedan och förra sommaren så var det just inga blommor som kom, då trodde jag att den hade försvunnit men i år så kommer den som vanligt vilket jag blir så glad över för den är ju så fin.
Just nu så blommar även den här växten med feta blad den har jag en gång hämtat på en trädgårdsdag.Jag hör till dem som gillar även gula växter för de lyser upp i rabatten så därför så har jag några som är placerade både här och där.
Här har jag ännu en växt med feta blad och som blommar så här fint den blommar länge dessutom en växt som jag verkligen gillar.Blommorna kan man med fördel ha i buketter vilket är en fördel.
Alunroten med röda blommor den är i år finare än på länge från början så hade den blommor med enbart låga stänglar men med tiden så har den utvecklats till vad den är i dag ,så man kan säga att åldern gör vissa vackrare med tiden vilket ju är bra.Min farmor sa alltid att "Rosorna falla av men Kattfötterna står till hösten".
På morgonen i dag så var här ganska så fint vi kunde sitta ute och inta vår frukost i solen men under dagen så har det blivit sämre väder med regn det gör att man kan pyssla lite grann.
Jag har tagit hand om Lökens blommor och gjort en krans som jag nu kan ha glädje av under en lång tid framåt.Med det så önskar jag alla en riktigt fin helg.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar