torsdag 7 juli 2016





 Ännu mera fägring




Brudbröd och Bergklint är så fina tillsammans Brudbröd köpte jag på en trädgårdsresa för några år sedan jag tyckte att namnet lät intressant men även bladen tilltalade mig.Jag visste inte hur den blommade förrän jag googlade på namnet och då blev jag ännu gladare i sommar blommar den hos mig för första gången.
Den rosa Krolliljan har nu fått två stänglar som blommar och den pryder minsann sin plats för den är så magnifik.

Sockblomma och Blodoxalis   jag har satt ihop dem på grund av samma färgkombination och nog blev det snygga tillsammans.I bland så lyckas man få till det.
Den här Nävan är verkligen ett smycke då den är så otroligt vacker med sina fina färger i år hann jag stötta upp den innan blåsten och regnet kom.
I går kväll var vi tillsammans med våra grannar ut på utflykt på en trädgårdsvandring till en by som heter  Byskebyn där den här fina konstnärliga skapelsen fanns att beskåda.En helt vanlig grep som hade fått en ny uppgift så fiffigt tyckte jag. 
I dag har det blivit trädgårdsarbete för hela slanten då jag har rensat ogräs och planterat om och maken har klippt vår häck och klippt kanter med trimmer.Vi har haft mulet men uppehåll fram till eftermiddagsfikat då det nu har börjat regna så därför så har vi hunnit med en del vilket känns bra för när solen kommer tillbaka blir det åter tid att luta sig tillbaka och ta vara på den här tiden.

Ha de nu riktigt bra alla som tittar in här.




 


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar, vacker näva!! Vet du vad den heter? Den vill jag verkligen ska bo här oxå!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad den heter tyvärr men det går ju att skicka till Dig Veronica en frökapsel med post./Maggan

      Radera