onsdag 20 juli 2016




 Härliga sommardagar
Nu har sommarvärmen kommit även hit upp i norr och ger oss härliga sommardagar trädgården den står i sin fulla blomning och man njuter i fulla drag.Här är det liljan Lollipop som står för det vackra,
Doftpionerna har börjat slå ut i blom och de är en underbar tid nu när man kan njuta av dess vackra blommor och dess underbara doft.I år har den ett 30-tal blommor just den här men jag har ju den även på fler ställen så det gör att jag kan plocka in buketter och njuta av dem även inomhus.
Den gröna Liljan har även den börjat blomma och dess blommor står väldigt länge och är så vacker tillsammans med Funcia.
Den blå Toppklockan är verkligen vacker det är ju en växt som man kan hitta på gamla torp och just den här fanns i min farfar och farmors trädgård.Just därför så är jag glad att jag har den i vår trädgård och att den även trivs här.
Gullstav är en reslig växt med stora blad och gula mäktiga spiror och den gills just nu av både Fjärilar och Humlor de sitter många av dem på dess gula  spiror.Det här exemplaret har vi hämtat från Malå där min man växte upp där finns det många av dem i olika trädgårdar så därför så är det extra roligt att ha dem i vår trädgård. Det är en växt som kan sitta flera på rad eller enbart solitär som vi har valt att plantera dem.
Ja som Ni ser så är det mycket som spirar i vår trädgård och man väljer att njuta varenda dag av alla blommor och även av att vi nu har fått värmen tillbaka.
Vi har haft gäster från Oscarshamn på besök och det blev en del växter från vår trädgård som fick följa med Karin och Rolf hem till deras trädgård roligt att man kan dela med sig och trevligt att ha dem här på visit.

Önskar alla en riktigt trevlig fortsättning på Juli månad.

 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar