lördag 16 juli 2016

Underbara blommor och en trevlig utflykt
Nu blir det ju lite färre gånger jag gör inlägg på sidan på grund av härliga sommardagar då man gärna tillbringar tiden utomhus och njuter av trädgården och gör lite andra saker, men jag vill ju så klart gärna bjuda på lite fina bilder från trädgården ut i mellan.
Fransnejlika med sin söta kulör blommar för fullt just nu här hos mig den har jag fått en planta av min granne Pia och det är en växt som har stor lust att fröa av sig så just därför så har jag plockat upp de som kommit på villovägar och planterat dem tillsammans och nu har plantan blivit ganska så stor och jag tycker att den gör sig mycket bättre i ett större format.
Kärleken till vit Prickklocka har jag fortfarande tycker att den är så fin och just nu så blommar den om man plockar bort blommor som vissnat så blommar den rätt länge.
Rosen Louise Bugnet den har i år rejält med blommor och den är verkligen ett smycke och har en svag doft.
Rosenpimpinellen tillsammans med William Buffin är som vanligt fina tillsammans den är även vacker i buketter med sina rosa svansar.

Vår Doftschersmin den är i stort sett alldeles vit av doftande blommor den här sommaren, den har vi inte beskurit så värst mycket så just därför så blommar den så här fint för den blommar ju på årets andra kvist.
Måndag i veckan som var så gjorde vi en trevlig utflykt till Norbotten och Storforsen tillsammans med våra grannar Lena och Andre. Vi hade ett jättefint väder då solen sken från en blå himmel vi intog en god lunch på Storforsens hotell vid foten av forsen och sedan blev det promenad i några timmar för att se på flera vackra vyer.Det var rejält med vatten i forsen så det brusade rätt så kraftigt men det är alltid lika trevligt att besöka stället.

Just nu så har solen kommit fram från molnen och det blir nog en fin dag även den här dagen.I veckan så har vi haft varma dagar med inslag av åska vi får se om den hälsar på även den här dagen men jag hoppas att vi slipper den och att dagen blir härligt fin så att vi bara får njuta av den i var sin solstol.

Ha det riktigt fint i fortsättningen också.










1 kommentar:

  1. Veldig fin blomstring hos deg!Fortsett å nyte sommeren :)

    SvaraRadera