måndag 28 november 2011

En liten bit natur
har jag i vanlig ordning plockat in som tall ris i kopparkitteln,enris i tomtekrukan som jag alltid plockar fram krukan börjar ha några år på nacken och står alltid i köksfönstret till jul.Däremot har jag förnyat mig med att plocka in en liten gran och satt i en kruka. I går kväll var vi till kyrkan som var till brädden full med människor som ville höra julsånger och se lucia.När vi tittade ut genom kyrkfönstret så föll det stora snöflingor ner till marken och julstämningen infann sig på en gång allt var så otroligt vackert kyrkokören och lucia med tärnor sjöng dom sånger man verkligen vill höra när det är advent och julen är i antågande. I dag är det fortfarande vitt på marken och solen försöker ta sig upp över horisonten och nu hoppas jag det vita ligger kvar ett tag jag ska i vart fall bege mig ut i skogen på en promenad och ta vara på dagen så gott jag kan.Ha en fortsatt bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar