fredag 20 november 2009

Tänk att det är återigen slutet på veckan och vi närmar oss åter en ny helg.Jag går fortfarande och väntar på några minusgrader och snö igen hoppas att den kommer till veckan så man får rätt känsla när advent kommer nästa helg. Veckan har varit lugn det har inte inträffat några större händelser mer än att jag har haft nöjet att ha mitt juntajäng hemma hos mig detta var på Onsdagskväll.Det är ju alltid trevligt vi har på nytt börjat handarbeta igen och en del gör julklappar så fliten är på hög nivå.Vi avhandlar även världsliga problem och har även bra lösningar och ideer på det mesta. Det var någon som hade inhandlat saffran och hade betalat ett högt pris för detta gyllene pulver det lär bero på att när man skulle skörda dessa blommor (krokusar) så hade det varit väldigt kallt så skörden frös inne och därav priset. I helgen fyller jag år och jag kan verkligen se att det måste ha hänt något med vårat klimat.När jag var i 10-års åldern och det var för åtskilliga år sedan då var man ute och åkte skidor i djup snö och det var även ganska kallt,och hur är det nu jo det har regnat som bara den och det är dis och dimma som gäller. Förresten en rolig sak har hänt idag och det är att min väninna har grattat mig på radion och önskat en låt det blev "leende guldbruna ögon " med Vikingarna . Ha en bra kväll alla får jag önska er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar