lördag 14 november 2009

I veckan så såg jag ett tv-program som hette sommarpratarna, det var med en man som heter Nisse Simonson bl a och som har arbetat i 40 år som kirurg.Honom lyssnade jag på sommaren 2008 när han hade sitt sommarprogram och jag blev mycket förtjust i honom för han talade om mycket intressanta saker som till exempel vikten av att bli bekräftad .Han hade även tankar kring om man kan tänka sig frisk och allt är ju av intresse . I dag så gick jag in på Sveriges Radios sida i arkivet och lyssnade på honom igen och det var lika underhållande den här gången. Nu till något annat, i min gröna ungdom på 60-talet så köpte våran familj enTv ochvi var dom första i våran by med omnejd som hade Tv.Nu hör det till saken att varje Lördagkväll så gick 10-tusen kronors frågan som underhållining på Lördagskvällarna.Det kom folk från alla håll och kanter och en kväll hade min mamma bjudit 25 personer på fika.Vi hade inte stolar till alla utan folk fick sitta på golvet men det var inga problem för som Ni vet finns det hjärterum osv. Det är roligt att tänka sig tillbaka på hur det var förr innan vi hade TV då träffades folk på ett annat sätt.Jag kommer i håg att det var populärt i våran bekanskapskrets att varje Lördagkväll träffas och spela ett spel som heter "Korrong"dom vuxna delades upp i lag och vi barn sprang mellan rummen och kikade på vem som det gick bäst för och hejade på dom olika lagen. Ja nu vet Ni lite om vad jag har haft för mig i dag och i min gröna ungdom. Ha en trevlig Lördagkväll alla som tittar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar