fredag 15 april 2022

 Påsken är här

I och med det så får det bli en hel del som går i gult,den här blomman i det fina ägget i porslin tycker jag blir så vackert på fönsterbänken.Ägget fick jag av min väninna för flera år sedan.

Den här vackra tuppen beställde jag i en katalog för säkert över tio år sedan och  den gillar jag, här är den tillsammans med min vita kaktus som blommar just nu.


Gula ljus i min morbrors svarvade träljusstakar som är ett kärt arvegods får alltid vara med med ljus mest i vitt men nu när påsken är här så får det vara gula ljus.

Mina videkissar som jag plockade för några år sedan och har sparat det är nu prytt med gula påskägg.


 

Även ute vid vår entré  har jag pyntat med ägg det ska synas att det är påsk.

Utanför vårt hus så ligger snön tung vi fick ju snöstorm under helgen så då fylldes det på med en hel del snö ganska så onödigt kan man tycka så nu har gumman tö en hel del arbete med att försöka få bort den.

Inne i vårt växthus är det ca 30 plusgrader för det finns inget som skymmer solen på förmiddagen i alla fall.Jag går gärna in hit för man blir så glad i sinnet när man vet vad som väntar.Inom kort ska jag inta huset då jag ska ställa in ett antal krukor.

Det var lite grann om hur det är här hos mig just nu jag avslutar med att länka över till TrädgårdsFägring

Jag önskar Er alla en Glad påsk. 





5 kommentarer:

  1. Din krukke er veldig fin, og passer så godt å ha blomster i nå til påske :)
    Huff så mye snø du fikk! En vil jo ikke ha det nå så sent på året, men været gjør som det vil.
    Drivhus er utrolig viktig å ha når en vil drive med blomster ja, og jeg forstår veldig godt at du går bort til det nå.
    Fortsatt god påske!

    SvaraRadera
  2. Fint med påskpyntet jag tittade på björkriset som slagit ut men det får nog stå helt utan pynt. Krukan var en riktig påskkruka.

    Glad Påsk! Carina

    SvaraRadera
  3. Ja, da er påsken i full gang. Fin påskepynt hos deg.
    God påske!
    /Irene

    SvaraRadera
  4. Hej Margareta!
    Fint med påskpynt och speciellt om det är saker man har minnen till. Så skönt att det blev fint väder till påsk. Hoppas snön försvinner snart hos dig.
    Glad Påsk!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Det ligger litt snø hos meg også, men ikke så mye som hos deg. Her regnet det isteden for snø, så vi slapp billig unna med det.

    SvaraRadera