måndag 27 december 2021

 Gott Nytt År

Nu börjar julen gå mot sitt slut och inom kort så tar det här året också slut och det  blir ett nytt år med nya dagar som vi får fylla med innehåll.

Min favoritlykta har fått lysa hela julhelgen då den har ett batteriljus och dessutom inställd på när den ska börja lysa och även sluta så behöver man inte tänka på det.

 


Vi har haft en vit jul och det har vissa dagar varit lagom kallt så det har blivit härliga promenader i skogen efter skoterspår.Julaftonen firade vi med familjen och vi hade det så gemytligt då vi åt god mat och bara myste och delade ut en och annan julklapp.

En dag före jul så ringde det på dörren och där stod det två trevliga ungdomar och hade med sig denna så fina juldekoration.

Det var grannens barn som kom på besök min man brukar se till att de får köpa några lass med ved och han brukar även stapla in den åt dem något som de uppskattar därav denna så fina gåva.

Jag hade nyss kokat knäck och då passade det så bra att bjuda dem på en sådan som tack för besöket.

Vi har fått ett och annat julkort det hör ju till vår tradition att skicka i väg några stycken och en del ringer och en del skickar på telefon ett meddelande som tack.Här har jag satt upp på väggen som prydnad dem vi fått tidigare jular jag tycker att de är så fina. 


 

Mina Hyacinter de blommar vidare jag har haft ett antal som jag har bytt ut för man vill ju så gärna ha den där doften från dem.

Det nya året kommer att vara i lugnets tecken då vi ska skjutsa våra ungdomar som ska på fest till en närliggande by.

Jag länkar som vanligt över mitt inlägg till  TrädgårdsFägring

 

Med detta så önskar jag alla ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År







6 kommentarer:

  1. Hej!
    Det høres ut som du har hatt en fin jul. Det er så herlig å kunne ta det med ro i julen og bare hygge seg med god mat og gjøre som en vil. Batterilys er en smart oppfinnelse, og det bruker jeg også ute i mine lykter. De tenner og slukker helt av seg selv, og bedre blir det ikke. Så fin dekorasjon du fikk.

    Ha en fortsatt god jul!

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Julen kom och gick, och det har varit riktigt trevligt. Vi har firat tillsammans med våra ungdomar. Ätit gott och njutit av deras sällskap. Fick fina julklappar så jag måste ha varit snäll. Om några dagar fyller jag år, och sedan firas ett nytt år. Hoppas att det blir ett bra år, för oss alla.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en riktigt skön och mysig helg! Det har vi med. Även om det har varit lite trist eftersom våra "julvänner" som vi firat julafton med under 19 år inte kunnat komma på grund av sjukdom. Men lugnt och skönt och massor med man har det naturligtvis varit. Fick t.o.m. lite gallstenskänningar igår när jag ätit en massa rester till lunch. Men idag mår jag bra och nu blir det ingen rökt lax på ett tag.....
    KRAM & GOD FORTSÄTTNING/Susie

    SvaraRadera
  4. Så fin stemning hjemme hos deg. Elsker den gamle lykten!
    Godt Nytt År
    fra Irene

    SvaraRadera
  5. Nyårsafton blev lika trist som julafton - inte ens den lyxiga maten vi skulle ha blev bra.....
    GOTT NYTT ÅR/Susie

    SvaraRadera
  6. Det verkar som ni hade ett fint avslut på 2021. Stämningsfulla julbilder och så snällt av din granne att ge er en julgåva.

    God fortsättning på nya året. Ulrika

    SvaraRadera