fredag 26 februari 2021

                          Sista dagarna av Februari

 

När vi nu går mot en ny månad igen som verkligen är en vårvintermånad så vill jag gärna ha en bild av dessa vackra  Krokusar att titta på när jag är i  i köket  för bilden har jag har satt upp på en av våra skåpdörrar där. De påminner mig om att vi snart är där även om snön ligger meterdjup utanför fönstret.

 

Nu börjar man se på blommorna man har inomhus att det har ljusnat betydligt jag är så glad över att min Australienska Viol har överlevt men jag har vattnat dem i formen de står i och de har fått ljus från ett fönster.

 
Den är ju så söt när den blommar så den vill man gärna spara för att ha till den kommande sommaren jag hade den förra sommaren på vårt bord på vår uteplats .
 
Jag har även klippt ner mina Pelargoner och satt sticklingar av en del jag har en kusin till min man som gärna ville ha en blomma av min Appel Blossom så en av dem ska jag ge bort.
Det är min absoluta favoritpelargon  och när man har lyckats bevara den och tagit några sticklingar så är det roligt när man kan ge bort till någon som önskar det.Jag är otroligt rädd om den då jag har fått moderplantan av min före detta sommargranne.
Det här tycker jag är ett underbart vårvintertecken när det hänger istappar i buskens grenar och det gör det nu för vi har börjat ha härliga dagar när solen skiner och vi har plusgrader och det är takdropp.Det har börjat rasa snö från taken och vi börjar åter se att det blir nog en sommar även detta år.

 

Maken har skottat upp vägen till växthuset med snöslunga och snön räcker ända upp till mina axlar ungefär.Nu är det ingen tjäle så den kommer att försvinna när gumman tö anländer och börjar sitt arbete och hon kommer att få hjälp av moder sol.
Det här var lite grann om hur jag har det just nu och jag länkar över mitt inlägg till 

Avslutar med att önska Er alla ett fint veckoslut och ta hand om varandra.
 
 
 

 



 
 
 



 
 



4 kommentarer:

  1. Så mye snø det er hos deg også! Det er mye snø her også, og jeg lengter etter våren. Din pelargonia er så vakker. Vet du noe navn på den?
    Ha det godt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den heter Appelblossom/Margareta

      Radera
  2. Snö är vackert men när jag ser drivorna hos dig är jag ändå glad att snön är borta här. Men härligt att du har en gång fram till växthuset. Då kommer våren snabbare och därinne är ju ingen snö :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Så mycket snö ni har kvar. Här försvann allt snabbt, men vi hade inte lika mycket. Apple Blossom är en fin pelargon, har haft den, men lyckades inte övervintra den. I år gick det bättre med en annan sort.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera