fredag 3 juli 2020


En regnig Fredag
Äntligen kom regnet som vi har önskat det är verkligen välkommet den här gången vi har ju haft ett fantastiskt väder men nu har vi fått det svalare i morse var det bara 10 grader.
Trädgården fortsätter med att bjuda på fin blomning som den här Backnejlikan den har så fin färg och är en trogen vän.
Daggrosen med sina gråa blad och enkla blommor det är verkligen en prydnad i trädgården hela sommaren jag har planterat den på fler ställen i trädgården bara fär att den är så fin.
Den här gula Zedumväxten vet jag inte namnet på den har jag planterat så den växer ovanpå en liten höjd då får den hänga ner lite på kanten.Den blommar otroligt länge och lyser av sig så man ser den på håll.
Den brokbladiga Kirskålen den är så fin även om den kanske klassas som ogräs men på rätt plats så är den en tillgång vilket den är här vid vår uteplats.
Min rosa Krollilja har dröjt lite med att slå ut men nu blommar den så fint.Den här sommaren får man vänta på "grannlåten" sommaren kom ju rätt så sent men det gör att vi får ha vacker blomning lite längre.Ingenting ont som inte har någonting gott med sig kan man säga.
Även den vita Krolliljan som jag fick av en blomster vän för flera år sedan och den står också här och blommar blir så fin tillsammans med den fina Funcian.
Nyponrosen som jag har planterat på baksidan av vårt hus den sprider en otroligt god doft man känner den när man kommer dit på håll dess doft är som en bra parfym.
Den här Zedumväxten som blommar fint i vitt och som jag inte heller vet namnet på har jag hittat på en trädgårdsträff en otroligt tacksam växt.
Den rosa Aklejan som blommar framför den stora stenen vid vårt sommarhus den passar verkligen här och i sommar blommar den otroligt fint.Jag kan inte annat än gilla dessa rariteter de passar verkligen så bra att ha dem på en plats som funnits rejält länge som här.Eller rättare sagt de passar väldigt bra vart än de blommar.
Det var lite grann om hur det ser ut hos mig just nu som Ni ser så omger jag mig med underbar blomning.Jag länkar över det här inlägget i vanlig ordning till 
Gå gärna in till det forumet för att ta del av andras inlägg.

Jag avslutar med att önska alla en riktigt fin fortsättning på den här sommarveckan.
 
 
 


 
 

 
 
 

3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Tror att du kommit ifatt oss, för min Krollilja har precis börjat blomma. Andra växter får du njuta av lite längre, som redan vissnat hos mig. Kan det vara en sorts Fetknopp, den gula?
    Fina ihop, Funcian och Krolliljan.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen - ska kolla om mina krolliljor blommar :) Åtminstone ska jag markera lökarna och gräva upp dem i höst. Sorkarna verkar gilla dem.

    Du har mycket och vacker blomning vid torpet nu. Måste vara magiskt och till det ljusa nätter.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Hei Margareta!
    Takk for en fin rundtur i hagen din, fikk liksom et større innblikk i hagen.
    Vrihostaen og Funcian var fine sammen.
    Her regner vi bort.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvaraRadera