onsdag 16 oktober 2019


Höstbestyr och lite krispigt
Det blir så vackert ute när det blir minusgrader och när frosten lägger sig på växternas blad här är det Daggrosen som blivit krispig.


Vi vaknade upp en morgon till den första snön också men den hann försvinna utom på vissa ställe där den låg kvar en extra stund. Nu har vi haft sju minusgrader på morgonen så man kan verkligen säga att nu vet vi med säkerhet att vintern är i antågande.
Trots allt så finns det fortfarande små glädjeämnen ute i trädgården som jag hittade när jag skulle plocka in vindspelet då fick jag den här glada överraskningen.

När vintern visar sig så får man sätta fart och börja räfsa jag lägger ju alltid löv som ett skydd på rabatterna så nu blir det att med gemensamma krafter ta ihop det och göra fint innan snön kommer tillbaka på allvar.
Inomhus så är mysfaktorn hög vi tänder en brasa både på morgonen och på kvällen.
Jag sitter gärna på eftermiddagen sedan jag varit ut på en skogspromenad  och lyssnar på en bra bok och detta är en favoritförfattare har lyssnat på alla böcker.Jag lånar dem via nätet från Biblioteket.

Under hösten och vintern så hinner jag lyssna på många böcker och har hittat flera favoriter man kopplar av när man försvinner in i böckernas värld.
Under tiden jag lyssnar på böcker så blir det en och annan socka stickad så man kan säga att jag verkligen myser på många sätt.
Torsdagar går jag till vårt stickcafé där jag träffar andra som gillar sticka eller göra andra vackra handarbeten där blir man verkligen inspirerad.

Nu är även tiden då det blir många ljus tända det är ju även en mysfaktor. 
I vanlig ordning så länkar jag inlägget till  TrädgårdsFägring

 Jag avslutar med att önska Er alla en fin fortsatt Oktobervecka.












3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det ser så mysigt ut med en tänd brasa, och stickorna har kommit fram hos mig också. Löven kommer till nytta hos oss också, hamnar i mina blomlådor som skydd för alla lökar.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  2. Ja hösten har sina glädjeämnen. Jag gillar också att sticka (och brodera). Så fint med clematisen som blommar.

    SvaraRadera
  3. Jag har startat upp en stickning och är klar med ärmarna... MEN jag beundrar alla er som stickor strumpor och vantar på korta pinnar. Jag blir bara irriterad över att aldrig få upp något flyt :)

    Javisst har hösten kommit och din bild är ett så fint exempel på hur vacker hösten kan vara. Hos mig blev den tyvärr mest brun i år.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera