lördag 27 juli 2019


Härliga sommarkänsla
Just nu så har vi över 30 graders värme och man får en härlig sommarkänsla med värmen men jag längtar ändå till nästa vecka då temperaturerna blir normala igen. Då det blir svalare ska jag ut och börja fixa till lite här och där i trädgården jag har nämligen en plan .

Blodoxalisen den är så här fin med sina vinröda blad den passar bra in bland grönt,vitt och gult och den trivs bra även med varma sommardagar.
Den brandgula Liljan blommar för fullt och den är en av fåtal som är i den varma oranga färgen.
Den vackra Grönliljan här tillsamman med gult Penningblad den gör sig fint i rabatten.Här är den planterad i en rabatt som har eftermiddagssol och det är en växt som varit planterad på samma ställe i många år och blir bara bättre och bättre.
Den rosa Studentnejlikan som jag hittade för två år sedan på en trädgårdsdag har nu slagit ut i sin fulla prakt och nog är den fin allt ångrar verkligen inte att den blev min.
Den röda Studentnejlikan är även den så vacker med sin röda färg den är lite mer vanlig än den som är rosa.De har blivit några fler Nejlikor i rabatten och jag kommer flytta alla till rabatten som är mer i skugga där jag tror att de kommer att trivas ännu bättre .Här är det sol hela dagen och de mår inte riktigt så bra av det även om de blommar fint ändå.
Liljorna Lollipop och rosa Pionvallmo här i en skön förening. 
Rosa Doftpion som jag har här planterad mot väggen till vårt cykelskjul den stortrivs där den står och levererar verkligen med många härliga doftande  blommor jag brukar säga till grannen att hon får gärna ta sig någon blomma så får även fler njuta av fägringen.
Inlägget i dag gör jag som vanligt med jag länkar det till  TrädgårdsFägring

 Sedan avslutar jag med att önska Er alla ett fint veckoslut och en bra ny vecka

och avslutar med några ord
"En trädgård är en vän som du kan hälsa på när som helst" 











2 kommentarer:

  1. Alltså liljorna och vallmon, en riktig godisbild!
    Vörmen sliter på både kropp, trädgård och odlingar. Lagom är bäst.
    Allt gott

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Längtar också till lite svalare väder, orkar knappt vara ute. Grönliljan och den rosa studentnejlikan är riktigt fina, liksom din kombo med liljan och vallmon.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera