onsdag 10 juli 2019


Sommar i vår trädgård
Då blommar det som allra mest och näpna Nävor är trädgårdens bästa vänner och får jag då presentera den här vackra blå 
Nävan med sina mörka blad så fin även efter blomning för då har den sina vackra blad att bjuda på som är så dekorativa.Namnet på den vet jag tyvärr inte.
Bergnejlikan tillsammans med ett blått gräs som jag tror heter Blåelm är så fina tillsammans och Nejlikan den blommar otroligt länge och sådana växter tar man till sig på en gång det är ju det som är poängen.
Denna gula skönhet är även den så otroligt fin så den finns både här och var i vår trädgård åter en zedum växt som gillar lite torrare ställen.I den upphöjda rabatten trivs den alldeles utmärkt och är som en fin gul kudde.Jag har börjat gilla mer och mer gula blommor för dess varma färg.

Den här enkla rosen som från början skulle vara en New Down men som troligen har gått över till den som var grunden den är så vacker med sina enkla blommor och är otroligt fin  i bågen där den står och har som många andra växter aldrig blommat så här mycket något som är så trevligt.
I samma rabatt som den enkla Rosen står de rosa Krolliljorna som blir en fin kombination tillsammans. 
Morden Centinal är en Ros som jag haft länge den var planterad i en annan rabatt men där växte den dåligt nu sitter den i ännu en annan rabatt med mycket sol och här trivs den ypperligt och blommar så här fint.Den ska få en något framträdande placering i höst då jag ska göra om i rabatten en sådan pärla till Ros vill man ska synas ordentligt.
Timjan som jag har vid vår entré den är en otroligt trevlig fjärilsrestaurang här samlas de ofta och då är det upp till fem fjärilar som mest och det är Nässelfjärilar som delar på godsakerna.
  
Även denna vecka så länkar jag över till  TrädgårdsFägring

Jag avslutar med att önska alla en riktigt fin avslutning på denna vecka.Själv ska jag njuta tillsammans med familjen då dotter och måg är här och hälsar på.

Ha det nu så gott 










2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Det är så fint med allt som blommar, det ena avlöser det andra, alldeles underbart. Gillar din enkelblommande ros, och krolliljan är magnifik.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Vacker trädgård, underbara blommor och härliga bilder. Jag inspireras speciellt av din fina långblommande nejlika mot det blågröna gräset.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera