torsdag 18 juli 2019


Så mycket som blommar just nu
Det börjar märkas att vi nu börjar vara redan i mitten av Juli och trädgården levererar kan jag säga det är så mycket som blommar på en och samma gång.Något som jag också märker är att jag har en hel del trädgårdsarbete som jag ska ta itu med i mitten på Augusti så mycket växter som jag ska flytta och en del växter måste jag minska ner på de har tagit för sig kan man säga.
Den här rabatten  däremot den ska få vara orörd däremot.
Den rosa Morotsblomman har många vackra blommor det är en växt som jag både gillar och inte.  Den verkar vilja ta för sig otroligt mycket jag tror jag ska ta och se till att begränsa den om det nu går för jag tycker att den fröar av sig otroligt mycket så det kan bli svårt.
De rubinröda Liljorna har även denna sommar slagit ut och dem hade jag turen att få av min svägerska för flera år sedan och  de förökar sig som jag vill.
     Rosor och Pimpinell vilken fin kombination tycker jag.
Pionerna har börjat blomma och den här trivs på sin plats den blommar mycket varje sommar och de verkar inte behöva särskilt mycket sol utan vandrande skugga är deras melodi.
Pion och Alunrot är även de så fina tillsammans snyggt med olika strukturer.

 


Röd Studentnejlika alltid lika fina den röda färgen lyser av sig på avstånd och är så vacker.
 
Vilken stark och god doft som kommer från den Doftschersmin som står planterad  i vår trädgård från början hade vi två stycken men det räcker gott och väl med en som doftar och i år blommar den otroligt mycket vilket gör att man blir nästan bedövad av doften och kan inte vara i närheten särskilt länge.
När det nu råkar finnas en rosa Krollilja i trädgården så måste man ju ändå placera den på några ställen här är den tillsammans med William Buffin och det blev riktigt lyckat.


Nu när man har ett överflöd av vackra blommor så måste man ju bara plocka in av dem så man får se och dofta på dem på nära håll och det brukar bli många buketter under sommaren


Även denna vecka så länkar jag över till  
TrädgårdsFägring 
gå gärna in på den sidan där kan man hitta fler intressanta bloggar.

Jag avslutar med att önska er alla en fin fortsättning på den här sommarveckan. 










1 kommentar:

  1. Hej Margareta!
    Så mycket fint du har, vacker ros och stor fin schersmin. Man skulle gärna vilja konservera lite av blomprakten till vintern.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera