onsdag 5 december 2018


Prydnadsgräs
Den här veckans tema är Prydnadsgräs och nog blir det fint i trädgården med dem i rabatten eller som solitära .
Jag ska  visa Er några olika prydnadsgräs som jag har i vår trädgård.Randgräs är en riktig favorit det har jag på många ställen och det är så vackert att ha i sommarens buketter, dessutom så  passar de så bra tillsammans med de flesta blommorna.De ser ut som vävda band med sina vackra ränder.
Ekorrkorn ett gräs som jag brukar sätta som frö i en kruka och sedan placera där jag vill ha dem och gör jag inte det utan lämnar det att på egen hand flyga i väg och då kan det bli Ekorrkorn både här och där.
Det här gräset är en riktigt maffigt gräs som passar så bra där det är placerat under bågen det har jag fått av en svägerska för länge sedan vet tyvärr inte vad det heter men vackert är det hur som helst.
Här ser Ni hur det är planterat i rabatten



Det här blågråa gräset är så dekorativt och gör sig så bra tillsammans med många färger bland sommarens blommor vet inte säkert om det heter Blåelm eller kanske någonting annat.
Hängstarr fin med sina dekorativa hängen både som fristående och dekorativ i en eldkorg.Jag har hittat det på en trädgårdsdag.
Det här gula gräset har jag en gång köpt på en handelsträdgård även det är fint och lyser av sig i rabatten men även jag har även fått en planta av min väninna så det finns på fler ställen i trädgården.
Det här vackra gräset har jag hittat på en trädgårdsdag och jag tycker att det är så fint med dess lite skimrande ax.
Det var allt från min del av världen för den här gången och avslutar med att
som vanligt länka till  TrädgårdsFägring 

Jag önskar alla en fin fortsättning på den här advents veckan
  




 




5 kommentarer:

  1. Vackra ax på sista gräset! Verkligen stor variation mellan olika gräs och det verkar finnas nåt för varje läge.
    Ha en fin advent
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Alla gräs är fina men det sista och dess ax - urläckra. Är den perenn hos dig? Ekorrkorn är en favorit här också :)

    Ha en fin andra advent! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sista gräset är perenn och kommer tillbaka varje år

      Radera
  3. Hej Margareta!
    Du har många fina grässorter, min favorit blev Ekorrkorn. Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Really a beautiful blog.It is very astonishing and marvelous design.

    ดูหนัง

    SvaraRadera