torsdag 27 december 2018


God fortsättning
Får jag börja med att önska Er  som tittar in på min sida.
Jag har ju levt med julen under hela December och har njutit varje dag av den med Hyacintdoft och julmusik och tomtar men nu börjar den tiden rinna ut och jag känner mig helt nöjd med den för i år.
Jag har haft några Hyacinter som nu har blommat ut och de har ju en så underbar doft.


Fick den här mysiga julgruppen när jag fyllde år och den håller sig lika fin ännu ett tag det är möjligt att någon växt kommer att få en egen kruka så småningom.
Även denna grupp är jättefin och i den här så finns det flera växter som jag kan ha kvar i framtiden om jag sköter dem på rätt sätt vill säga.Det är så trevligt med dessa blomsterarrangemang som man antingen kan göra själv eller köpa vid juletid.
Nu blir det inte alls så länge förrän den gamla ängeln ska få gå till vila i sin kartong igen och om ett år  så plockas den åter fram och får stå på samma plats så är det med traditioner.
Underbart är det att vi åter går mot ljusare tider igen så här såg det ut på himlen i dag när vi var på dagens promenad och det var så vackra färger på himlen.
  
Önskar Er alla en God fortsättning på den här högtiden.
.


 




 


4 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig också och ett gott nytt odlingsår!

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    God fortsättning och allt gott för det nya året.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  3. Sent omsider och med julen överstökad men ändå... Jag önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År!

    Carina

    SvaraRadera
  4. Julblommor och arrangemang kan ju stå länge om man har tur, nästan så att man hinner tröttna. Jag vill gärna rensa ut när helgerna är över och se fram emot våren. Gott Nytt År Carita

    SvaraRadera