söndag 25 mars 2018


Nu står vi på trappan till påsken som är vecka 13
2015 då såg vår infart så här inbjudande ut då mycket av snön hade smält och visst skulle man bra gärna önska att det fick se ut så här just nu.Då skulle det snart spira i rabatterna där solen ligger på men jag får drömma mig vidare det här året.
I år så är bilden en helt annan då vi har rejält med snö  så det varierar verkligen från år till år för i vinter så har vi haft en riktig vinter.
Man börjar undra när ska vi få vår här hos oss men tids nog så kommer den.
Denna vers passar verkligen in i all denna snö "Snöflingor är en av naturens bräckligaste saker men se bara vad den kan göra när den håller i hop"
 Förra veckan hade vi plusgrader några dagar och då sjönk snön i hop en hel del så om man får lite regn och plusgrader samt även en sol då ska det nog bli vår även denna gång.Jag gör som grodan och lever på hoppet.

I vårt kök så blommar Påskliljorna så här fint jag köpte på butiken i förra veckan och dem tänker jag plantera ut när man kan börja göra det då kanske de gläder mig en annan vår också.
Förr i tiden så skickade man påskkort det har mer kommit bort i varje fall så gör jag det inte längre.Jag har däremot sparat en del fina kort och dem passar det bra att sätta i den här korthållaren, den finns i vår groventré så dessa kort möter man det första man kommer in där.Jag byter kort efter årstid på så vis så får man se någonting nytt vartefter tiden går.

Fick den här vackra Pelargonen av våra vänner som var här på middag i går kväll den ska jag placera ut på min pelargontrappa när den tiden kommer.En sådan Pelargon har jag inte sedan förut och det är alltid trevligt med nya bekantskaper.
Nu håller solen på att träda fram på himlen det blir kanske en fin dag och då blir det en dag på vårt kära torp där vi åter får sitta och mysa koka sig kaffe och bara njuta av vårvintern.
Om Ni vill ta del av vad andra har skrivit om denna vecka så kan Ni gå in på den här sidan http://tradgardsfagring.blogspot.se/ 

Jag önskar alla en riktig fin påskvecka








3 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Vilken skillnad mot 2015, så mycket snö har vi inte. Kändes som att våren var här igår i solskenet. Men i natt har det kommit lite snö till. Härligt med vårblommor inne, när vi inte ser dem ute ännu.
    Ha en fin Påskvecka /Marika

    SvaraRadera
  2. Hej,

    För att många har velat veta så finns nu en presentation vilka som håller i TrädgårdsFägring. Sedan finns det även många som vill kunna blogga på ett givet tema. Vi önskar att alla hjälper till med teman som vi kan välja ifrån. Har du förslag? Lämna isf en kommentar på TF /Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig pelargon du fått :) Skillnaden mellan då och nu är väldigt stor hos dig. Kanske inte lika stor här men ändå inte brukar det ligga snö nu. Eller så har jag blivit bortskämd med några riktigt milda vintrar.

    Ha en fin påskhelg! Carina

    SvaraRadera