onsdag 4 oktober 2017





 Välkommen Oktober
Vet inte riktigt hur det gick till men helt plötsligt så har vi kommit in i Oktober och det syns minsann i trädgården den börjar se lite grann ovårdad ut på sina ställen.Här ligger en del fallna löv som vi inte har tagit reda på men nu hör det till saken att det är inte så värst många träd som har tappat sina löv ännu det har mest regnat och minusgraderna har dröjt något som jag inte alls saknar .
Våra pilar i trädgården de är lika gröna fortfarande och doftschersminen den har börjat få lite fin höstfärg.
 

Vi har varit till min barndoms by för att plocka lite enris och granris och där såg det ut så här.Det är så vackert på hösten med alla dessa mustiga färger .Någonting som  man lägger märke till däremot är att hösten kommer med tystnad för när alla sommarfåglar har flyttat och då blir det så uppenbart.
Jag ville absolut gå till den här  sjön i miniformat som jag åkte skridskor på när jag växte upp det spelades även hockey här, som min bror sa" inte konstigt man inte blev någon stjärna med dom förutsättningarna" .För mig bär den med sig många roliga minnen.Då var den lite större men jag blev glad över att där var vatten för den brukar vara torrlagd i vanliga fall kanske inte så konstigt när det nu har kommit över 155mm regn sedan i mitten på Augusti fram till nu. 
Nu när man har gott om Enris och andra barrväxter så är det roligt att göra lite höstfint och trädgårdstomten den har sin givna plats i denna låda.
Inne i mitt kök så har jag plockat in sommarens sista bukett och det är Kärleksört den har inte slagit ut i blom ute i trädgården men här inne i stugvärmen så har den fått lite fin färg.

Det var lite grann om vad jag har hållit på med sedan Oktober månad trädde in.Jag tackar för fina kommentarer som jag har fått det är som alltid lika trevligt när Ni tar Er tid och skriver några rader.Avslutar med att önska alla en riktigt fin fortsättning på veckan
 




1 kommentar:

  1. Ja det börjar bli lite höstfärger nu i skogen och trädgårdarna. Så fint med lite höstplanteringar. Trevligt att besöka sina barndomstrakter och se förändringen som det ofta är om man inte varit där på länge. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera