torsdag 4 maj 2017






English Style
Nu har jag ju inte besökt på riktigt den Engelska trädgården men jag ser ju programmen på Tv som visas och de har otroligt vackert i sina trädgårdar och lägger ner mycket energi precis som vi gör också.Den här rabatten möts man av när man kommer till vårt hus på sommaren och den har nog en släng av Engelsk stil över sig åtminstone tycker jag det.
Så här kan det se ut i den största rabatten som vi har i trädgården men här varierar jag växter då en del trivs alldeles otroligt bra medan vissa inte gör det men det är väl så för det mesta att man får prova och se vad som gör sig bäst.Jag är i varje fall glad över att jag har en rabatt som är i ett större format som jag kan botanisera i.
Gräslilja som jag tror det heter gräset med blåa blommor se så fint det passar tillsammans med Sandmalört som verkligen gör sig fint i rabatten.Malört i alla former är jag svag för på grund av dess silvriga färg.
The Faire är en Ros som jag är glad att ha i rabatten en lågväxande Ros åtminstone här hos mig men det är ju det som jag gillar med den.Just Rosor har jag sett att de har i sina trädgårdar i England.

Rosen Bonica skäms inte för sig heller den som gör mig glad varje sommar med sin rikliga blomning det här är en Ros som inte doftar men den är vacker och jag kan rekommendera den.Här tillsammans med Liljorna Lollipop och vit Strandveronica samt en del andra växter.



Temat den här Fredagen är just English Style som jag tolkat med egna bilder från vår trädgård men gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ för här får Ni ta del av andras tolkningar .

Önskar alla en riktigt fin Fredag i trädgården







6 kommentarer:

  1. Ser riktigt engelskt ut tycker jag och vackert. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    En fin trädgård med härliga rosor. Skall nog skaffa fler.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Stora rabatter blir så fina på håll och man tänker inte på det som växer sämre. Rosen Bonica är en väldigt bra och tålig ros.
    Trevlig helg! Luna

    SvaraRadera
  4. Visst är din plantering engelsk. Blandningen av rosor och perenner är en klassiker. Tycker också om olika malört för sin silvriga färg.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka fina planteringar du har, så vackra färger tillsammans. Jag gillar speciellt första fotot, det har helt klart en engelsk känsla över sig.

    SvaraRadera
  6. Ja, du har typisk Cottage Garden-stil i hagen :)
    God søndag!

    SvaraRadera