torsdag 23 februari 2017



 Månadens bild
För min del den här gången så får det bli bilder.Den här första bilden visar hur en riktigt fin Februaridag kan vara så här såg det ut i Tisdags när jag var ut på min skogspromenad.Vi har ju fått mera snö så nu börjar det likna nåt för den här månaden ska ju vara mera vit än någonting annat.När solen skiner från en klarblå himmel då har åtminstone inte jag någonting att klaga över.
Efter en härlig promenad så kan man med fördel sätta sig ner och njuta av den underbart härliga solen och då kan man känna att det börjar värma och konstaterar att nu är vi på väg mot en underbar tid.Det var precis vad jag gjorde i Tisdags för övrigt den allra första gången för i år att man sätter sig ute en stund och riktar ansiktet mot solen
Veckan före så såg det ut så här då kunde man ju tro att våren var på väg och här hos oss är det egentligen alldeles för tidigt.
Månadens bild är temat för dagen i Blommig Fredag som jag har tolkat på mitt sätt, men gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ så får Ni ta del av andras fina tolkningar på dagens tema. 
Bästa dagen till Er alla och ha ett härligt veckoslut.





10 kommentarer:

  1. Det blir ljust och vackert när snön ligger och växterna får ett bra skydd.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Ordentlig vinter er alltid fint! Har faktisk gått på ski et par ganger denne måneden. Men nå vil vi ha vår!
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Flotte vinterbilder! Snø er vakkert :)

    God helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Margareta!
    Den första vinterbilden är helt underbar. Sol och gnistrande snö, kan inte bli bättre.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Precis sådär ska en riktig vinter vara - gott om snö, strålande sol och blå himmel. Vackert!

    SvaraRadera
  6. Ja blir faktiskt avundsjuk på ditt vinterväder. Jag tycker det är fantastiskt lugnt och skönt när snön ligger. Och att det är underbart att dra ut solstolen och sen bädda ner sig med en fika :)

    Ha en fin helg i snön! Carina

    SvaraRadera
  7. Mycket snö på dina bilder. Här finns inte en flinga, men i Skåne o Blekinge har de. Konstigt. Vi har ju inte mars än, så det kan komma mer. Ha det bra./ Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lavendia vi har fått en hel del snö och vi har ett fint vinterväder precis som det ska vara.Håller med om att det är konstiga tider när man har snö så långt söderut.

      Radera
  8. Riktiga vinterbilder, ser härligt ut. Här på Västkusten hade vi några cm i början av feb. men det försvann fort.
    //Helene

    SvaraRadera
  9. Precis som på den översta bilden ska vinter se ut.
    Annars kan det va tycker jag!
    Som din tredje bild har det ser ut hos mig nästan hela vintern. Ishalka och supertrist...

    Men snart kommer våren och i varje fall har ljuset kommit och det gör mig glad :D

    //Veronica-SandaCottage

    SvaraRadera