söndag 16 oktober 2016




                  Söndag i mitten av Oktober
Nu borde det vara så att Blåklockorna inte ska blomma men i år så är allt ur led.Det beror förstås på att vi har haft en otroligt fin höst vilket vi är så glada över för då finns det hopp om att vintern inte blir så lång för när snön kommer redan i Oktober så är det ganska så segt.Även i dag har vi haft en härlig Söndag då vi tog en promenad i skogen det har blivit lite kyligare men det är ändå riktigt härligt ute i vår natur.
I varje fall så blir det mörkare kvällar och då är det ganska så mysigt att tända en lykta just den här behöver man inte passa för den hänger i anslutning till vår spis och är dessutom i plåt en lykta som jag verkligen gillar.
Ute i trädgården så har vi satt ut mat till våra småfåglar och de låter sig väl smaka de får både frön och mat som vi gör själva och den menyn det gillas verkligen.Det är ju så roligt att sitta vid köksbordet och se på dessa små liv när de förser sig.Oftast så är det de vanliga arterna som spisar men i bland så kan det även hända att man får se någon annan art som kanske är på genomresa och det kryddar ju vardagen lite extra.
Nu när arbetet ute i trädgården har lugnat ner sig så kan man ju passa på att pyssla och det tycker jag är så roligt. Här har jag gjort ett hjärta där jag har klätt en stomme av järn med vit lärft och klistrat fast knappar på, den hänger nu på vår köksdörr.Jag köpte stommen i en blomsterbutik fick hjälp av maken som sågade bort pinnarna det var egentligen tänkt att den skulle  sitta i en kruka men jag såg ett annat användningsområde med den.Jag blev nöjd i alla fall och det är ju huvudsaken.
Jag hade turen att få mig en garderobsblomma då min granne kollade om jag ville ha den för hon skulle slänga bort den .Jag hade ju ingen så därför så blev jag glad över att nu äga en, jag planterade om den och satte den i en passande kruka och den får just för tillfället pryda vårt badrum.

Önskar alla en fint slut på den här dagen och en bra början på nästa vecka.









1 kommentar:

  1. Vilket fint hjärta! Ja nu får man hitta på pyssel inomhus när det blir kallt och mörkt så tidigt. Jag har lite målning att sysselsätta mig med, också trevligt. Ha det fint!
    Titti

    SvaraRadera