torsdag 15 september 2011

Höstflox och Bolltistel
två skönheter på höst kanten.Jag har tagit blommor till mitt arbete och då hade jag plockat med mig ur tisteln varpå det var flera som ville ha en bit av den då den är så vacker. Naturligtvis så delade jag med mig även om det inte var helt lätt att ta en rotbit då den växer väldigt kompakt, så nu är det fler som får njuta av skönheten.Höstflox är ju även den bra att hitta denna årstid dessutom så är det kul att ha dem i flera färger jag har både vit,röd och lila variant den vita blommar först och har vid det här laget upphört att blomma medan dom övriga blommar just nu för fullt.I dag har det varit mulet och regnstänk i morgon har jag tagit ledigt då vi ska skjutsa vår dotter till Luleå flygplats för att resa på semester till Mallorca. Hon börjar bli resvan har nyss kommit hem från Sicilien efter en lyckad arbetsresa och bara varit hem för att tvätta i princip och arbeta några dagar men nu blir det en välbehövlig semester i en vecka vilket hon kan behöva. Hoppas att Ni får en bra eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar