lördag 19 mars 2011

Blåbärsris
som jag har hittat under snön eller rättare sagt det stack upp på ett ställe på vårat sommarställe och det är ju klart att jag tog reda på det.Det är ju så kul när man kan börja så smått jag menar man sätter lite frön i en kruka eller man tar hand om sina pelargonsticklingar eller plockar in kvistar från trädgården och så blir man så glad när man ser att det börjar komma gröna blad. Mitt trädgårdsintresse har jag ärvt av min farfar han tyckte om att odla det som är ätbart, jag däremot är mera förtjust i det som är vackert även om jag även har i liten skala det som går att äta. I dag skiner solen och det blir en härlig dag vi kommer att ta med oss ryggsäck med fika och bege oss till vårat smultronställe och göra upp en eld för att koka kaffe.Så det väntar en alldeles underbar dag i solens sken framför brasan. Ha det bra så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar