fredag 9 juli 2010

Nu hör även jag till dom lyckliga som har fått semester så nu får jag mycket tid till att vara i trädgården och njuta, men jag ska nog även få tid till andra saker som att fara iväg på någon utflykt.I går kväll var jag på trädgårdsvandring igen till en liten trädgård i en by som låg i ett villakvarter där fanns nästan ingen gräsmatta att klippa och sju äppelträd så man kan ju tänka sig hur vackert där är när alla blommar. I våran trädgård blommar denna vackra strandiris jag blev så glad när jag såg att den kom med en blomknopp har inte haft någon tur tidigare med denna blomma. Finlands vita ros är också väldigt vacker synd bara att den inte blommar så länge och det får inte regna på den för då blir alla blommor så tråkiga, men den har en underbar doft. I dag när jag och en arbetskamrat skulle gå ut och äta lunch fick vi ställa oss i skydd för regnet även om vi hade paraply som höll mot, men det var ett riktigt skyfall med gator som stod fulla med vatten och på vissa ställen så var det nära på att vissa fastigheter fick översvämning. Nu får vi hoppas att det blir ett fint väder framöver för alla oss som har semester och även för dem som ska jobba. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar