fredag 25 oktober 2024

Fredagsblandning

Nu börjar det vara i slutet på Oktober och ganska många träd har blivit kala och ännu så har ingen snö kommit.Rönnarna dignar av bär och de är så vackert röda som riktiga smycken står de där med sina klasar.

Jag har inte sett till så många sidensvansar men en annan mindre fågel som gillar dessa bär och de kommer i stora flockar.Jag fick se dem i närbild när jag stod och samtalade med min granne då kom de och satte sig i rönnen ovanför mig.

De sitter gärna tillsammans i grannens stora björk och far i väg tillsammans när det kommer någonting som skrämmer dem.

Här vid vår infart är det mest gröna nyanser men det är en vacker kulör och lugnande för själen att titta på.

När vi är ute och går i skogen så är det någon som har pyntat så här fint vid vägen en enkel dekoration men fin  i sin enkelhet.

 Jag har även pyntat lite grann kände för att göra en krans i all enkelhet jag tog vara på revorna som humlens blad sitter på och virade dem runt sedan fick de torka och det blir en bra stomme för att göra olika arrangemang av.

 

 

Den japanska klematisen har tagit sig an en helt ny färg så här på väg mot vintern men den är ändå dekorativ med sin höstfärg mot den vita väggen.


 Jag har även som vanligt pyntat inomhus lite grann med en ljusslinga och lite från naturen det vackra ljuset som ser ut som en stubbe får vara i centrum.

Jag avslutar med att önska alla ett fint veckoslut.


 









 

2 kommentarer:

  1. Forskjellige grønne nyanser er alltid pent å se på ja. De grønne fargene virker beroligende på oss mennesker. Så smart å lage kranseunderlag av humle. Flott dekorasjon med lys også.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Nu blir det kallare för varje vecka som går, och snart är det november. Det blir mörkt på kvällarna och det behövs lite ljus inomhus, en riktigt fin dekoration. Jag har tänkt göra kransar ett tag, men än så länge har det inte blivit av. Din är väldigt fin.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera