onsdag 25 september 2024

 En ny vecka efter höstdagjämningen

Nu har vi i helgen haft höstdagjämningen och ännu så blommar det ute i trädgården för vi har ju  haft en helt underbar september som vi aldrig har upplevt tidigare som vi kan minnas då är det heller inte konstigt att det fortfarande blommar.

De flesta kärleksörterna brukar tappa färgen och bara blomma i vitt men den här den blommar i rosa precis som jag vill att den ska göra.

 Den är ju verkligen även så vacker att plocka in och ha i vas på bordet där kan den göra oss glada ett bra tag framåt.

 

Ute i trädgården så bjuder vår apel oss på dessa så vackra miniäpplen de är så vackra att titta på.Det är verkligen ett träd som ger oss glädje både försommar och höst.

Ute i trädgården så börjar växterna ta sig en annan ton i sina färger också som den här Trolldruvan som börjar ha höstfärger i sina blad.

Så även med spetsmössan som även den har haft påhälsning av minusgraderna och fått en annan ton i sina blad.Jag tycker att den är ganska så vacker med sina färger.

Under helgen så har vi varit till min barndoms by det var flera år sedan jag var dit på grund av sjukdom och även av andra orsaker.

Det är nämligen så att när jag blev sjuk så hände en annan tråkig händelse som att mitt barndoms hem nämligen brann upp så det finns inte längre kvar så därför har jag inte orkat fara i väg dit.

Nu är det en kvinna som äger själva huset och hon ska bygga upp ett nytt är tanken så det gör att det känns bra mycket bättre.

Vi var hit även för att plocka oss enris som jag har använt i vanlig ordning för att göra fint ute i trädgården i olika byttor.Det är en riktigt härlig känsla nu när man på nytt har fått vara hit och vandra i min egen skog.Fint väder var det också så vi njöt verkligen av att få vara här.

Det var lite grann om hur jag har det här uppe i norr.





 

 


 


 




 

1 kommentar:

  1. Hej! Det blomstrer så fint i hagen din, og den rosa fargen er veldig vakker. Det er jo så hygglig at dere har hatt så fint vær så lenge. Så trist med brannen. Det er fint at huset blir bygd opp på ny.
    Ha det godt.

    SvaraRadera