torsdag 27 juni 2024

Sista dagarna i juni 2024

Vad tiden ändå rusar i väg redan inne i sista veckan i juni vi har passerat midsommarhelgen som gick riktigt bra.Midsommaraftonen tillbringade vi hos våra vänner i Kåge där vi blev bjudna på gott fika först vi hade även lite uppvaktningar av några som inte hade blivit presenterade vid tillfället där jag var en av dem.

Efter fikat så blev det en utflykt för att se hur mycket deras samhälle hade utvidgats med en hel del byggnationer och det var inte lite det vill säga.

När vi kom tillbaka så blev det så småningom en mycket god middag och en trevlig samvaro.

Denna iris som jag har fått av en tidigare granne är verkligen så vacker i sin färg och passar så bra där den står.


 Min Rosenkrage som jag nu har haft på samma ställe har nu börjat slå ut i blom och den är verkligen så vacker.

Jag har fått en som är rosa i färgen och som nu har börjat slå ut och när det blir flera på stället så kommer den att bli jätte vacker.Jag är så glad över att jag har fått den att överleva och att den nu blommar.


 

Den röda vallmon lyser verkligen av sig när den slår ut i blom men jag vill inte ha för många av dem för när blomningen är över så skräpar de ner en hel del.Jag spar dess frökapslar och låter bara några stå kvar.



 

Den brokbladiga veronican är fin både när den blommar och när blomningen är över då den har de så vackra brokiga blad.

Jätteramsen blommar för fullt just nu och jag behöver väl inte säga annat än att jag tycker att de är så fina.

Vi åker som vanligt till vårt sommarhus och njuter med att sitta uppe vid huset där det fläktar för just nu så har vi uppemot 27 grader varmt och lyssna på sommarprogrammet i p1 och jag kommer att sticka som vanligt det är avkoppling de lux.

Ha det nu så bra alla som tittar in på min sida.




 

2 kommentarer:

  1. Din iris har en vakker farge. Tenk at det er så varmt hos deg nå. Akkurat nå er det 23 grader her, og det er herlig med varme nå. Den brokebladede veronica er også så vakker.
    Ha det godt.

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Din Iris är mycket vacker, tänk att mina har inte blommat på flera år. Har en som blommade och den knäcktes i blåsten, otur. Vi har 29 grader fortfarande kl,17.00 . Det är för mycket. Skulle gärna vara vid havet då känns det inte lika varmt. Det låter som ett trevligt Midsommarfirande.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera