torsdag 6 juni 2024

 Lite vacker blomning och vår nationaldag

För ett par år sedan så inköpte vi denna Apel som heter Rudolf precis som min pappa hette och i år blommar den otroligt mycket och är verkligen jättevacker.Vi har fortfarande varmt vilket är härligt men även lite jobbigt nu ska det bli något svalare och det kommer också bli mera normala förhållanden.


 Ute i trädgården så har en del börjat blomma som den här linblomman som jag hittade på en trädgårdsdag och nu till helgen så har vi åter en sådan dag.

Jag kommer den här gången att åka i väg och ta med mig av mitt överflöd och dela till mig någonting annat det blir en trevlig stund helt säkert.

Förra veckan så var jag i väg på en träff med mitt juntagäng som jag är med i och vi träffades då i Katarinas sommarstuga där vi fikade gott och hade det trevligt.I slutet på dagen innan vi skulle åka tillbaka hemåt så gick vi runt i hennes trädgård och hittade en del växter som vi fick ta med oss.

Jag hittade en Mosippa som jag nu ska hoppas kommer att växa och kanske bli flera av för de är ju så fina.

Den vackra nejlikroten blommar så här fint jag har inte särskilt många växter med den här speciella färgen det ska väl vara någon lilja i så fall.
 


Nu har ju häggen blommat över och nu så blommar syrenen hos vår granne och när jag går förbi dem så måste jag bara stanna och sniffa på dem då de doftar så gott.



 

Vi har även en vit syren som växer mellan vår tomt och grannens och där har en före detta granne planterat en vit syren som växer och nu blommar naturligtvis med samma goda doft.

Det passar fint nu när vi firar Sveriges nationaldag då får även den svenska flaggan stå på bordet.


 

Ingenting tar ju den här vackra synen när grannen hissar flaggan den här dagen det är verkligen någonting speciellt med det.

Jag avslutar med att önska alla en fin nationaldag.



2 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Så vackert träd med vackra rosa blommor. Syrenerna hann nästan blomma över innan jag såg att de blommade. De doftar gott. Önskar dig en riktigt fin Nationaldag !
    Hälsningar Marika

    SvaraRadera
  2. Det er et vakkert tre du har som blomstrer nå. Syriner er så vakre, og det er så synd at de varer så kort. Gratulerer med Sveriges nasjonaldag!
    Ha det godt.

    SvaraRadera